سیاسی 18:06 - 02 خرداد 1397

امروز نیروهای مسلح ما هم تراز آرمان های جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی ارتش، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در جمع فرماندهان، کارکنان و دانش پژوهان مرکز آموزش حضرت جواد الائمه (ع) نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه شما امیدهای آینده ارتش و ملت هستید، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان دارای تفاوت های اساسی هستند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به امید خدا نیروهای خود را گزینش می کند و نیروهای قابل، لایق و نیروهایی که توان مقابله با حوادث دارند را در اختیار می گیرد و نیروهای حال حاضر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز این مولفه ها هستند.

امام جمعه موقت تهران نشاط کارکنان ارتش را بسیار مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: روحیه و نشاط سلحشوری کارکنان نیروی زمینی ارتش موجب ارتقاء روحیه مردم می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیروی نظامی را نیرویی محرک بر اساس نظم و انضباط تعریف کرد و افزود: این مولفه در تمام ارتش‌های جهان دیده می‌شود و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اختصاص ندارد، اما شش تفاوت میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان وجود دارد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این شش تفاوت تنها به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد که از این موارد می‌توان به عقیدتی بودن نیروهای مسلح اشاره کرد که عشق به خداوند در جان آن‌ها موج می‌زند. همچنین عشق به شهادت که در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در بین هیچ یک از نیروهای مسلح جهان وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی چون گلی خودروی در ارتش طاغوت وجود داشت، گفت: دین به فضل خداوند و برکت انقلاب در ارتش کشور عزیز شد و در قله قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ارتش‌های جهان در حال حاضر در اختیار افراد، خاندان‌ها و احزاب قرار دارند و این در شرایطی است که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار «الله» قرار دارد و این دومین تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌ها و نیروهای مسلح جهان است.

آیت الله خاتمی سومین تفاوت ارتش ایران با دیگر ارتش‌ها را مردمی بودن آن برشمرد و تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از تمام اقشار جامعه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از نقش قابل توجه مقام معظم رهبری در تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: پاک ترین نیروی های کشور را باید در میان نیروهای مسلح جست، زیرا در ۴۰ سال گذشته در نیروهای مسلح فعالیت‌های مناسبی در زمینه عقیدتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: فرماندهان امروز نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی از ولایتمداری دست پیدا کرده‌اند که اگر در روز عاشورا حضور داشتند با افتخار در رکاب سید الشهدا قرار می‌گرفتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ارتش‌های جهان برای جلوگیری از آنکه رنگ مردم بر ارتش نقش ببندد، سعی بر آن دارند تا ارتش را از مردم دور نگه دارند و این موضوع کاملا بر خلاف روند فعالیت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خصوصیت ارتش ایران به اینگونه است که مردم با دیدن نیروی مسلح خود، یک خادم را می‌بینند و به آن عشق می‌ورزند، گفت: مجموعه ارتش، مردمی و برخواسته از دل مردم است.

وی چهارمین تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان را در ارزش‌ها دانست و بیان کرد: معیار مهم، ارتقا ارزش‌ها است، کمترین ضد ارزش یک نقطه سیاه در پرونده نیروهای مسلح به حساب می‌آید. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، ‌بسیج و وزارت دفاع، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که کمترین ضد ارزشی در پرونده آن‌ها وجود ندارد، امروز نیروهای مسلح ما هم تراز آرمان های جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه به ویژگی دیگر نیروهای مسلح ایران نسبت به دیگر نیروهای مسلح جهان پرداخت و گفت: تفاوت نیروهای مسلح در دکترین آن‌ها است، راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تجاوز نیست، بلکه راهبرد ما بازدارندگی است. هدف این است که به گونه‌ای نظام اسلامی نیرومند شود تا دشمن خیال تجاوز را به خودش راه ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ششمین وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان را در فرماندهی خواند و تاکید کرد: پاک ترین، بهترین، با تقوا ترین‌ها همچون حضرت امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری که مجتهدی جامع الشرایط است نبض نیروهای مسلح ایران را عهده دار ه


9788545
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است