اجتماعی 12:55 - 15 خرداد 1399
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از رصد گسل‌های کشور از سوی این سازمان خبرداد.

گسل‌های کشور زیر ذره‌بین مدیریت بحران

محمد فرید لطیفی در گفت وگو با ایسنا، دراین باره گفت: سازمان مدیریت بحران کشور از موسسه ژئوفیزیک خواسته تا تمامی گسل‌های کشور به خصوص گسل‌هایی را که اخیر دارای فعالیت بوده‌اند رصد کرده و رفتار آنها را تحت نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز گزارشی از رفتار تمام گسل‌ها موجود است، اظهارکرد: زلزله همچنان قابل پیش بینی نیست اما اگر در این گزارش‌ها موارد مشکوک یا به عبارت بهتر غیرعادی مشاهده شود، حتما یکسری هشدارها و توصیه‌ها به مسئولان محلی داده خواهد شد اما این به معنای پیش بینی زلزله نیست.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به عنوان مثال چند سال قبل ساکنان منطقه‌ای از تغییر دمای آب چشمه‌های منطقه شان خبر دادند و ما حتی نسبت به این موضوع نیز حساس شده و دستور رسیدگی صادر کردیم.

لطیفی در مورد رفتار گسل مشا که منشا زلزله تهران نیز بوده است، اظهارکرد: بعضی از گسل ها به دلیل فعالیت اخیرشان و همچنین موقعیتی که تحت تاثیر قرار می دهند به طور ویژه رصد شده و کوچکترین لرزه و فعالیتشان ثبت می شود که گسل مشا نیز جزو همین گسل هاست و فعالیتش در حال رصد است.

وی در عین حال دوباره تاکید کرد که زلزله قابلیت پیش بینی ندارد و تصریح کرد: افرادی که ادعای پیش بینی زلزله را دارند، قطعا افراد صادقی نیستند و قصد دیگری در پشت پرده دارند بنابراین شهروندان نیز باید توجه داشته باشند به جای آنکه از استرس و ترس زلزله خود را در رنج قرار دهند، آمادگی خود را همواره بالا ببرند واین حساسیت را به یک حساسیت سازنده و مثبت بدل کنند.

انتهای پیام


10560129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است