علمی فناوری 04:58 - 04 مرداد 1393
با کاشت ناخن مصنوعی چسب موجود در آن موجب تخریب ساختمان اصلی ناخن شده و فرو رفتگی و برجستگی‌هایی بر روی آن ایجاد می‌شود.

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: در خصوص عوارض مربوط به کاشت ناخن شایع‌ترین حساسیت، واکنش به چسبی است که برای چسباندن ناخن مصنوعی از آن استفاده می‌شود.


وی ادامه داد: علاوه بر واکنش‌های حساسیتی گاهی خود چسب نیز موجب تخریب ساختمان اصلی ناخن می‌شود روی سطح ناخن فرو رفتگی‌ها و برجستگی‌هایی ایجاد می‌شود که ناشی از تخریب سطح ناخن بر اثر چسب است.


وی اظهار داشت: نکته دیگری که باید در کاشت ناخن توجه داشت این است که اگر بر روی ناخن اصلی کاملا ناخن چسبیده نشده باشد و در بعضی قسمت‌ها فضای بازی وجود داشته باشد در هر نوبت که فرد دستان خود را مورد شست و شو قرار می‌دهد آب و مواد شوینده بین دو ناخن قرار می‌گیرند که در این صورت منجر به ایجاد فضای مرطوب در آن ناحیه شده و زمینه رشد قارچ را فراهم می آورد.


وی خاطر نشان کرد: فضای مرطوب در ناحیه بین دو ناخن، بیماری‌های میکروبی و ویروسی را نیز به وجود می آورند شخصی که از ناخن مصنوعی استفاده می کند باید حتی‌الامکان در کارهای داخل منزل از جمله شستن ظروف از دستکش استفاده کند که در غیر اینصورت باعث قرار گرفتن جرم بین دو ناخن می‌شود و همچنین تیرگی سطوح ناخن را به دنبال دارد.


صداقت پیشه گفت: در پایین ترین یا ابتدایی ترین قسمت که ناخن شروع به ساخته شدن می کند ناحیه‌ای به نام لانوما وجود دارد که اگر آن قسمت آسیب ببیند شکل ناخن تغییر پیدا می‌کند و باعث ناهمواری سطح ناخن می‌شود.


وی بیان کرد: در صورتی که ناخن حالت قاشقی پیدا کند و پهن شود در این حالت دو طرف ناخن از هم دور می‌شوند باید توجه داشت که برای کاشت ناخن حتما فرد باید به افراد متخصص این کار مراجعه کند تا دچار عوارض ناشی از کاشت نشود.


وی تصریح کرد: کلمه کاشت اصطلاح نادرستی است که برای ناخن به کار برده می‌شود چرا که این عمل، چسباندن ناخن مصنوعی بر روی ناخن اصلی فرد است.


انتهای پیام/

4325702
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است