بین‌الملل 00:49 - 10 بهمن 1393
مسکو - ایرنا - نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل، کشورهای غربی را متهم کرد که در مساله تروریسم و مبارزه با این پدیده دوگانه رفتار می کنند و از معیارهای واحدی برای اقدامات خود در رابطه با این مسایل پیروی نمی کنند.

به گزارش ایرنا، بشار جعفری که ریاست هیات مذاکره کننده دولت سوریه را در نشست مسکو برعهده دارد روز پنجشنبه در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای غربی در این مساله عوام فریبی می کنند و در واقع مساله تروریسم در مواردی از طرف غرب برای رسیدن به اهداف سیاسی و مبارزه با کشورهای مخالف سیاست های غربی استفاده می شود



جعفری گفت: وضعیت ضد و نقیضی در زمینه تروریسم در اروپا بروز کرده است و تروریست هایی که علیه کشورهای اروپایی فعالیت می کنند تروریست نامیده می شوند اما همین افراد را درکشورهای دیگر به اسامی دیگری خطاب می کنند.



وی کشورهای غربی به ویژه آمریکا را متهم کرد که انواع تسلیحات پیشرفته در اختیار گروه های تروریستی گذاشته اند.



وی افزود: همین تروریست هایی که تا دیروز از طرف غرب حمایت و تامین مالی می شدند به اقدامات تروریستی علیه کشورهای غربی روی آورده اند.



نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل برخی کشورهای غربی و عربی منطقه را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه متهم کرد و گفت: مداخله خارجی منجر به انتشار تروریسم و افراط گرایی در سوریه شد.



جعفری همچنین به عزم دولت سوریه برای انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر در سوریه قوانین مهمی در عرصه اصلاحات سیاسی تصویب شده است. اما نیروهای خارجی به این اصلاحات توجه نداشته زیرا اول به آن نیازی نداشتند.



سرپرست هیات دولت سوریه در نشست مسکو در ادامه سخنان خود با اشاره به بررسی مساله تروریسم در سوریه در جریان دیدارهای این نشست خاطرنشان کرد: میانجی روس به دو طرف در مطرح و بررسی کردن موضوع مبارزه با تروریسم در جریان مذاکرات دو روز اخیر کمک کرد.



نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین با بیان این که گروه های معارض سوری پراکنده هستند و بین آنها اتفاق نظر وجود ندارد گفت: از گروه های مخالف سوری شرکت کننده در نشست مسکو موضع واحد و هماهنگی ندیدیم.



وی ادامه داد: به رغم اختلاف میان گروه های معارض سوری در نشست مسکو، با طرف روس درباره برگزاری دومین نشست گفتگوها در مسکو به توافق رسیدیم.



جعفری افزود: به برگزاری مذاکرات با رهبران گروه های سیاسی مخالف دولت در دمشق خوشبین هستیم.



نشست مسکو از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه برگزار شد و دو روز نخست آن به مذاکرات میان نمایندگان گروه های معارض و دیروز چهارشنبه و امروز هم به مذاکرات طرف های سوری اختصاص داشت.



سرپرستی هیات دولت سوریه در مذاکرات را بشار جعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل برعهده داشت و در طرف مقابل هم 30 نفر از سران گروه های معارض و سیاستمداران مستقل سوری شرکت داشتند.



اروپام*4*391**1565

انتهای پیام /*


5732193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی درباره اهمیت عملیات وعده صادق گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه پس از هفت ماه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو با بیان اینکه این ائتلاف تمام تلاش خود را برای پیوستن اوکراین به ناتو به کار بسته، گفت ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران در هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه صنایع دستی فلورانس ایتالیا با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی برای سومین روز پیاپی روند کاهشی داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان نوار غزه در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی نیوز» از معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا قدردانی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و مقامات اروپایی از امارات متحده عربی می‌خواهند مانع از دور زدن تحریم‌های روسیه شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه همزمان با سیل کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، میزان تولید تسلیحات خود را افزایش داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است