استانی 21:03 - 04 مرداد 1393
شفیعی:
کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس شعبه هفتم دادگاه خانواده کرمان گفت: یکی از مشکلات در راستای تحکیم خانواده در کرمان استقلال مالی زنان است.

استقلال مالی زنان یکی از دلایل تزلزل بنیان خانواده در کرمان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدشفیعی  ظهر  امروز در جلسه بررسی بیان خانواده در کرمان گفت: در جامعه امروزی که فرصت تقریبا برابری برای اشتغال زنان در اجتماع فراهم شده است در غالب موارد مسولیت خطیر مادرانه نیز به فراموشی سپرده شده است

وی اظهارداشت: کسب درآمد و استقلال مالی زن هر چند در تامین بخشی از نیازهای خانواده کمک زیادی می نماید لیکن در ایجاد تنش در بین زوجین و ایجاد اختلاف بین آنان تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان داشت: اشتغال زن در بیرون از خانه وکسب درآمد بعنوان یک هدف تلقی گشته و در نهایت زن جایگاه خود در خانواده و نقش کلیدی خود را به فراموشی می سپارد وکمتر به نقش مدیریتی و مادرانه خود و احساس محبت و عشق ورزی نسبت به همسر خود توجه دارد  و همین امر باعث اختلاف زوجین می شود.

شفیعی با اشاره به اینکه تبدیل شدن زن به یک عنصر صرفا اقتصادی وی را از هدف اصلی آفرینش وخلقت زن که همان ایجاد آرامش برای خانواده و خصوصا شوهر می باشد باز می دارد،افزود: این استقلال مالی تا حد زیادی زن را از احساس نیاز به تامین مایحتاج مالی توسط شوهر مستغنی می نماید و با کوچکترین اختلاف سلیقه باشوهرش، به پشتوانه و دلگرمی به درآمد خویش بر افزایش اختلاف و در نتیجه از هم پاشیدن کانون گرم خانواده کمک می کند.

شفیعی با تاکید به اینکه این امر به آن معنی نیست که با اشتغال زنان مخالفت شود امابایستی به پیامدهای آن توجه کافی شود و زنان جامعه مسلمان که تحت تعالیم الهی از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار می باشند در عین اشتغال به کار و در نظر داشتن هدفی فراتر از کسب درآمد در کنار همسران خود در جهت تامین منافع خانواده و رسیدن به اهداف عالی آن تلاش کنند.


4333875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است