اقتصادی 08:46 - 10 فروردین 1403
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.

بسترسازی برای استفاده از سپرده‌های مردم در تولید فراهم می‌شود

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مسئله  جدیدی که در شعار امسال بسیار پررنگ شده موضوع ظرفیت‌های مردمی ، اقتصادی کردن و مشارکت عامه مردم در تولید و اقتصاد است که سال‌های طولانی از این ظرفیت غفلت می‌شد  گفت: پیش از این همواره تصور میشد که با تعداد خاص و محدودی از کارمندان که در دستگاه‌های مختلف کشور هستند امورات اقتصادی کشور قابل انجام است .

وی افزود: همواره تلاش وزارت اقتصاد از شروع دولت  رفع موانع بوده است و یکی از این اقدامات که در این بخش انجام شده راه اندازی درگاه ملی مجوزها بوده است .

خاندوزی گفت: با راه اندازی درگاه ملی مجوزها مردم به سرعت و سادگی می‌توانند مجوزهای خود را دریافت کرده و شروع به کسب و کار کنند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: با انتشار  صورت‌های مالی و اطلاعات شرکت‌های دولتی و بدهکاران بانکی و امثال آنها را برای عامه مردم منتشر کردیم تا نظارت ۸۵ میلیون نفری هم در این بخش داشته ایم و  صاحب نظران،منتقدین و اصحاب رسانه کسانی که می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند .

او می گوید: انتشار صورت های مالی  قرار است در سال ۱۴۰۳هم با شتاب بیشتری  ادامه یابد  همچنین استفاده کردن از ظرفیت مدیریتی  سهام‌داران در شرکت های بورسی است.

او گفت: در حال حاضر  ۳۵تا ۳۶  شرکت خوب بورسی وجود دارد  که ۵۰ میلیون نفر سهامدار از جمله سهامدارن سهام عدالت هستند که از ظرفیت های آنها استفاده نشده است و ما می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

خاندوزی  بیان کرد:یکی از راهبردهای جدید دولت، باز کردن فضای جدید برای استفاده از فضای مدیریتی است تا بعنوان سهامداران واقعی در همه استان ها نمایندگانی از مردم در پروژهای مهم و سودآور مدیریت و مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما به استقبال نام گذاری جدید امسال رفتیم و   از سال گذشته در شورای عالی بورس تصمیم گرفته شد در ۶ماهه اول امسال بتوانیم در  تمام ۳۱استان کشور را برای اولین بار این امکان مشارکت در بنگاه‌های بزرگ فولادی ،پتروشیمی،معدنی و غیره که همگی جزو سبد سهام عدالت هستند  برای سال ۱۴۰۳فراهم شود.

خاندوزی با اشاره به بسترسازی لازم برای استفاده از سپرده های مردم در تولید به جای مسیرهای غیرمولد و تورم زا گفت: مقرر شد تا همه وزارتخانه ها ظرفیتهای لازم و سودآور خود را برای سرمایه گذاری و استفاده در تولید و صنعت معرفی و بستر سازی لازم را جهت مشارکت حداکثری مردم اعلام کنند.


12042695
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر برنامه هفتم و سیاست وزارت جهاد کشاورزی در ۵ محصول اساسی و استراتژیک باید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم که در صورت تحقق، میزان خروج ارز از کشور به نصف کاهش می یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم و همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت: ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی ۳ سال آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور نخواهیم دید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های‌ روغنی در کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور کرج _ چالوس به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و آزاد راه تهران _ پردیس به دلیل نصب دوربین تا ۲۰ اردیبهشت ماه مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از غرب وارد کشور می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: با برگزاری ۲۱ حراج حضوری جمعا ۲۸۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران معامله شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: صاحبان دستگاه‌های استخراج رمز ارز از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بیست و دومین حراج شمش طلا روز سه شنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: مولدسازی دارایی‌ها شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است