وبگردی 21:57 - 21 بهمن 1394
محققان انگلیسی در حال تکمیل سیستمی هستند که با شبیه سازی لمس دست بیننده، احساسات مختلف را در وی برمی انگیزاند، این سیستم قرار است در نهایت به ابداع تلویزیونی منجر شود که می‌تواند عواطف و حواس مختلفی را همچون بویایی و چشایی همزمان با مشاهده فیلم ها تحریک کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پایه و اساس ایده ساخت فیلیویزیون feelyvision ، یک تحقیق قبلی است که نشان می دهد لمس برخی مناطق دست می تواند احساسات و عواطف مختلفی را همچون غم، شادی و یا هیجان در فرد برانگیزاند.

 

محققان دانشگاه ساسکس در برایتون سرگرم کار روی یک دستگاه فرالمسی Ultrahaptic هستند که با شبیه سازی لمس دست و یا برخورد انگشتان به پوست، واکنش های احساسی را مانند تجربه غم در افراد ایجاد می کند.

 

کارکرد این سیستم که با استفاده از جریان های ناگهانی هوا نقاط مختلف دست را تحریک می کند؛ به این صورت است که با استفاده از بلندگوهای فراصوتی جریان های کوتاه و تیز هوا را تولید می کند و برای مثال، با انتقال این جریان ها به منطقه اطراف انگشت شست، انگشت اشاره و قسمت میانی کف دست بیننده، احساس هیجان ایجاد می کند.

 

این گروه همچنین سرگرم ابداع فناوری مشابهی هستند که از حواس بویایی و چشایی استفاده می کند تا در نهایت ابداع یک تلویزیون 9 بعدی محقق شود، تلویزیونی که از ترکیب حواس بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و پنج مزه - شیرین، شور، ترش، تلخ و ملس استفاده می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

7672875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نتانیاهو بیش از آنکه برای نوار غزه و شهر رفح شاخ و شانه بکشد، این روز‌ها آن‌ها را در هیبت کابوس‌های ترسناکی می‌بیند که دیر یا زود، سناریو‌های ناامیدکننده و خطرناکی را برای وی رقم خواهند زد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شاید هر بار که نام جعلی خلیج یا خلیج عربی خوانده و یا شنیده می‌شود، کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در ذهن متبادر می‌شود، اما ابعاد تازه تری از این تحریف روشن شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دیگر زمان تنبلی به پایان رسیده و با توجه به تأکید سازمان ثبت احوال بر تعویض شناسنامه‌های قدیمی باید برای تعویض شناسنامه هرچه زودتر اقدام کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» محسن وزوایی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) عهده‌دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبی...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همزمانی تظاهرات دانشجویی در آمریکا با اعمال محدودیت برای اپلیکیشن چینی خبرساز شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر به یکی از موضوعات خبرساز در شبکه‌های اجتماعی و کاربران تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ناتوانی صهیونیست‌ها از مدیریت مسائل خود باعث شده تا ارزش رهبران و دستگاه‌های آنها در چشم غرب کاسته شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از موضوعاتی که ریاکاری و استاندارد‌های دوگانه دولت‌های غربی را به‌صورت واضح آشکار کرده و موجب رسوایی آنها می‌شود استفاده دوپهلو از پدیده تروریسم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آمریکایی‌ها که در سال‌های ۷۸ و ۹۶ عکس‌های جعلی از ایران را به عنوان نماد اعتراض دانشجویی منتشر کردند حالا به طور کاملا واقعی به سرکوب دانشجویان معترض پرداختند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نحوه خوابیدن شما بیش از آنچه تصور می‌کنید درباره شما می گوید. رویاهای شما، امیدهای شما و مهمتر از همه اشتیاق‌ها و خواسته‌های شما. نحوه خوابیدن شما نشان می‌دهد که واقعاً به دنبال چه چیزی هستید. پس به نحوه خوابیدن خود و اطرافیانتان دقت کنید، ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است