اقتصادی 08:53 - 11 مهر 1394
سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از کارگران فاقد بیمه و کارگران ساختمانی در سراسر کشور خواست تا در سامانه پیامکی 30001633 ثبت نام کنند.

کارگران فاقد بیمه به 30001633 پیامک بزنند

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت ثبت نام کارگران در سامانه 30001633، گفت: تاکنون 400 هزار نفر از کارگران سراسر کشور به این سامانه پیامک زده و کد شهرستان و استان محل اقامت خود را ارسال کرده‌اند.

وی افزود: ثبت نام‌ها همچنان ادامه دارد اما انتظار داریم کارگران فعالتر عمل کنند تا کار شناسایی و ساماندهی و بیمه افراد با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گفته ابوی در حال حاضر نزدیک به 6 میلیون کارگر در کشور فاقد شناسنامه کار هستند.

این مقام مسوول کارگری درباره برقراری بیمه تکمیلی کارگران مشهد، گفت: در فاز نخست طرح، ساماندهی 5000 نفر از کارگران صنوف در مشهد را برعهده گرفتیم این عده کسانی بودند که ثبت نام اولیه را انجام داده و ما به طور رندوم 5000 نفر از آنها را انتخاب و پس از ساماندهی نسبت به برقراری بیمه تکمیلی آنها اقدام کردیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: به دنبال تفاهم نامه‌ای که با شرکت بیمه ایران منعقد کردیم موضوع برقراری بیمه تکمیلی این دسته از کارگران را که از صنوف مختلف هستند در دستور کار داریم و از 20 مهر ماه به شکل نهایی دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر بین هزینه‌های قابل قبول از نظر سازمان تامین اجتماعی به عنوان بیمه گر اول و پرداختی کارگر تفاوت هست که بر این اساس باید به تدریج به سمت بیمه تکمیل درمان کارگران برویم.

ابوی متذکر شد: بخش اعظمی از کارگران کشور به ویژه کارگران زیرپله‌ای، فاقد بیمه هستند که به دنبال شناسایی و ساماندهی آنها از طریق سامانه 30001633 هستیم و از تمام کارگران فاقد بیمه و کارگران ساختمانی سراسر کشور می‌خواهیم که در این سامانه ثبت نام کنند تا از طریق کانون وضعیت آنها رسیدگی شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در عین حال از اجرای طرح آموزش کارگران ساختمانی در استان مازندران خبر داد.

وی گفت: به منظور کاهش حوادث ناشی از کار، طرح آموزش کارگران ساختمانی کشور را در دستور کار قرار دادیم که در مرحله نخست، این طرح در استان مازندران به اجرا درآمده و در مشهد نیز در دست اجرا است.

به گفته ابوی، کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام مهندسی، تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای تشکیل شده و مقدمات کار آموزش کارگران ساختمانی را فراهم کرده است که انتظار می‌رود با ارائه آموزشهای لازم حوادث ناشی از کار به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام


7152549
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است