سیاسی 10:57 - 12 شهریور 1393
بوشهر- ایرنا- مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: از زمان بهره برداری تاکنون این نیروگاه 7.5میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است.

به گزارش ایرنا، محمود جعفری روز چهارشنبه در جریان بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از نیروگاه اتمی بوشهر با بیان این که این نیروگاه از سال 90 وارد مدار شد افزود: عملیات سوخت گذاری نیروگاه بوشهر در سال 90 به پایان رسید و در 12شهریور همان سال نیز تولیدات آن به شبکه برق سراسری متصل شد.



وی با بیان این که از سال 91ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر به 100 درصد رسید اظهارکرد: از این زمان تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون کیلوات ساعت برق در این نیروگاه تولید شده است.



مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر سالانه در مصرف 8.5 میلیون بشکه نفت صرفه جویی می شود.



جعفری بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی نیروگاه اتمی بوشهر هر چهار سال یک بار صورت می گیرد و تعمیرات این نیروگاه نیز سال آینده انجام خواهد شد.



وی، هزینه تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر را 40 میلیون دلار در سال عنوان کرد و افزود: هم اکنون 90درصد عملیات غیرهسته ای نیروگاه توسط کارشناسان ایرانی صورت می گیرد و قرار است سهم نیروهای ایرانی در انجام فعالیت های هسته ای سال آینده 30درصد افزایش یابد.



مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: این نیروگاه در دوران جنگ تحمیلی و حتی پس از قطعنامه نیز همواره مورد حمله های دشمن قرار گرفت و 16شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.



رییس مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) در روز مبارزه با استعمار انگلیس از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.



«علی لاریجانی» در ادامه سفر یک روزه خود به استان بوشهر ضمن بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر در جریان آخرین روند پیشرفت ساخت و تجهیز این نیروگاه قرار گرفت.



مصطفی سالاری استاندار، نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، محمود جعفری مجری نیروگاه اتمی بوشهرو جمعی از مقامات استانی رییس مجلس شورای اسلامی را در این بازدید همراهی می کردند.



لاریجانی قرار است عصر امروز نیز به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت رییسعلی دلواری و روز مبارزه با استکبار انگلیس در جمع مردم شهر تنگستان سخنرانی کند.



رییسعلی دلواری سردار شجاع تنگستانی در سال 1294 با تشکیل گروهی نظامی در برابر حضور ارتش استعمارگر انگلستان که به منظور اشغال نظامی جنوب کشور به دنبال تخلیه نیروهای خود بودند، ایستادگی کرد.



رییسعلی دلواری در 12 شهریور 1294 به وسیله یکی از افراد نفوذی استکبار جهانی در زمانی که در حال مبارزه با ورود انگلیسی ها به ایران بود به شهادت رسید.



هر ساله در استان بوشهر بویژه محل تولد شهید دلواری، مراسمی برای گرامیداشت یاد و دلاوری های وی برگزار می شود.



براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 12 شهریور ماه روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است. ک/2



629/539

انتهای پیام /*


4635059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط نازنین‌فاطمه عیدیان را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه، گفت: در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ در اطلاعیه‌ای برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است