ورزشی 08:00 - 13 فروردین 1394
محمد نوری می‌گوید بازیکنان پرسپولیس می‌خواهند ناکامی‌های این فصل را با موفقیت در آسیا جبران کنند.

محمد نوری: علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ندارم/ سقوط پرسپولیس یک شوخی خنده‌دار است

میثم بهرامی / محمد نوری آهسته آهسته به یک بازیکن تاثیرگذار در پرسپولیس تبدیل شد. شخصیت او طوری است که کمتر حرف می‌زند و اصلا اهل حاشیه نیست. بدترین اتفاقات هم که برایش می‌افتد، سکوت می‌کند و تحت هیچ شرایطی علیه سرمربی تیم باشگاهی و تیم ملی حرف نمی‌زند. او حالا کاپیتان پرسپولیس و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم است. نوری در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد وضعیت پرسپولیس و خودش صحبت کرد.

*93 سال خوبی برای محمد نوری بود؟

از نظر ورزشی نه. من جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را از دست دادم. دوست نداشتم این دو تورنمنت بزرگ را از دست بدهم اما اتفاقی بود که افتاد. نظر سرمربی تیم ملی این بود که من نباشم. من هم نمی‌خواهم در مورد آن صحبت کنم. اما در کل باید بگویم که از دست دادن جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، برای من سخت بود و باعث شد سال ورزشی خوبی نداشته باشم.

*از نظر غیر ورزشی چطور؟

من زندگی‌ام ورزش است. با فوتبال زندگی می‌کنم. وقتی سال ورزشی خوبی دارم، زندگی شخصی‌ام هم بهتر است. وقتی هم که از نظر ورزشی شرایط خوبی ندارم، به خاطر استرس‌هایی که تحمل می‌کنم نمی‌توانم راحت باشم و در کل زندگی‌ام هم از این موضوع تاثیر می‌گیرد.

*عیدها به خانواده اقوام می‌روی؟

الان کمتر شده. معمولا هر سال در تعطیلات نوروز یا مسابقه داریم یا تمرین. فوتبالیست‌ها مثل بقیه تعطیل نیستند. اما هر وقت که فرصت کنم به خانه بزرگ‌ترها می‌روم.

*پس این‌طوری نیست که چون آدم معروفی شدی دیگر به خانه کسی نروی.

نه. خدا آن روز را نیاورد. آدم هیچ وقت نباید گذشته‌اش را فراموش کند. من اگر خودم را برای خانواده‌ام بگیرم، چه منفعتی دارد؟ من از این اخلاق‌ها ندارم.

*با فوتبالیست‌ها هم رفت و آمد داری؟ شاید برای مردم جالب باشد که بدانند فوتبالیست‌ها با یکدیگر رفت و آمد دارند یا نه.

خب این دو حالت دارد. یکی فوتبالیست‌های مجرد هستند که خیلی از اوقات فراغت خود را با بقیه فوتبالیست‌ها می‌گذرانند. یکی هم فوتبالیست‌های متاهل که کمتر سراغ فوتبالیست‌ها می‌روند. در مورد مجردها طبیعی است. چون خیلی از آن ها در شهر محل تولد خودشان نیستند و برای اینکه وقتشان را بگذرانند باید با دوستانشان که اغلب فوتبالیست هستند باشند. ولی متاهل‌ها همین که بتوانند به منزل اقوام درجه یک خود بروند خیلی هنر کرده‌اند. معمولا ساعت‌های بازی و تمرین و اردوهای تیم آن‌قدر زیاد و غیر قابل پیش بینی است که نمی‌توانیم خیلی به فکر رفت و آمد باشیم. ضمن اینکه من بچه هم دارم و انجام دادن کارهای خودمان هم زمان می‌برد.

*معمولا فوتبالیست ها با عکس‌هایی که از خودشان در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، این طور وانمود می‌کنند که رابطه خیلی خوبی با هم بازیان خود دارند.

رابطه‌ها که خوب است. در این شکی ندارم. ولی اینکه شما فکر کنید دائم در کنار هم هستند، نه، این‌طوری نیست. شاید وقتی که در کنار هم هستند عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند. مردم هم فکر می‌کنند که فوتبالیست‌ها 24 ساعته کنار هم هستند. بالاخره هر کسی زندگی خودش را دارد. فوتبالیست‌ها هم مثل مردم عادی که با دوستانشان رابطه دارند، با بقیه فوتبالیست‌ها رابطه برقرار می‌کنند.

*خودت که اهل اینستاگرام و فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی نیستی؟

نه. اهل این چیزها نیستم.

*چرا؟

دلیل خاصی ندارد. زیاد دنبال شبکه‌های اجتماعی نیستم. بعضی‌ها علاقه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند ولی من نه. دلیل خاصی هم ندارد.

*بعضی‌ها مثل حنیف عمران‌زاده؟

واقعا نمی‌دانم کدام فوتبالیست‌ها زیاد اهل شبکه‌های اجتماعی هستند. اصلا نمی‌خواهم بگویم خوب است یا بد. این فقط به خود شخص برمی‌گردد. فقط من اهلش نیستم. کلا من زیاد اهل مصاحبه هم نیستم. نمی‌گویم کار خوبی می‌کنم. فقط شخصیتم این‌طوری است.

*نمی‌خواهی وارد این شبکه‌های مجازی شوی؟

فعلا که تصمیم ندارم چنین کاری کنم.

*کلا به نظر می‌رسد خیلی اهل خانواده هستی؟

بله. سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم در خدمت تیم و فوتبال باشم و پس از آن هم در خدمت خانواده‌ام هستم. بالاخره ما هم یک وظایفی نسبت به خانواده‌مان داریم.

*البته در روزهای اول عید چند عکس از تو منتشر شد که در کنار سایر فوتبالیست‌ها و هنرمندان بودی.

بله. خودم منتشر نکردم. دوستان لطف کردند و عکس من را گذاشتند. مشکلی ندارد. فقط خودم دنبال این کارها نیستم.

*ولی آن‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند راحت‌تر با طرفداران ارتباط برقرار می‌کنند.

من اگر حرفی داشته باشم، در مصاحبه‌هایم می‌زنم. ممکن است در شبکه‌های اجتماعی یک چیزی بنویسی و یک چیز دیگر برداشت شود. آدم در صحبت کردن راحت‌تر می‌تواند منظورش را منتقل کند. من که کلا سعی می‌کنم حرفم را در زمین بزنم. به نظرم یک پاس گل دادن یا یک گل زدن، خیلی هواداران را خوشحال‌تر می‌کند تا اینکه بخواهم در شبکه‌های اجتماعی عکس بگذارم یا حرفی بزنم. باز هم می‌گویم که من هیچ وقت منظورم این نیست که آن‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند کار بدی می‌کنند. فقط من زیاد دنبال این کارها نیستم. این مسائل بیشتر جنبه شخصی دارد که من هم شخصیتم این‌طوری است.

*از پرسپولیس چه خبر؟

تیم در تعطیلات تمرینات خوبی را برگزار کرده و آماده مسابقه با راه‌آهن هستیم. ان‌شاءالله که بتوانیم سه امتیاز این مسابقه را بگیریم و هواداران را در ابتدای سال خوشحال کنیم.

*دیگر لیگ که برای شما مهم نیست؟

اصلا این‌طور نیست. ما تا آخر لیگ می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. همه بازی‌ها برای ما مهم هستند.

*اما پرسپولیس دیگر شانسی برای قهرمانی و حتی کسب سهمیه لیگ ندارد.

می‌دانم. ولی این دلیل نمی‌شود که ما بازی‌ها را شل بگیریم و بگوییم اگر ببازیم اشکال ندارد. برای ما غیرت خودمان مهم است. ما باید تا آخرین مسابقه و تا آخرین دقیقه بجنگیم. بازیکنانی که در پرسپولیس بازی می‌کنند، غیرت خودشان و ابهت پرسپولیس را در نظر می‌گیرند. حالا امسال شرایط این‌طوری شده، ما شرمنده هواداران هستیم. نباید بیش از این شرمنده شویم. باید سفت و محکم بازی کنیم و دنبال جمع کردن امتیاز باشیم.

*چند هفته‌ای است که می‌گویند ممکن است پرسپولیس به لیگ یک سقوط کند. حتما این حرف‌ها به گوش بازیکنان پرسپولیس رسیده است.

بله. ما هم این شوخی خنده دار را شنیده‌ایم. اصلا این حرف‌ها شوخی است. برای این است که کری خوانی کنند. دوست ندارم در مورد این موضوع حرفی بزنم. پرسپولیس امسال شرایط خوبی نداشته که ما هم این را قبول داریم. ولی وضعیت در حدی نیست که بگوییم پرسپولیس سقوط می‌کند.

*امسال دربی برگشت در آخرین هفته برگزار می شود؛ زمانی که پرسپولیس دیگر هیچ انگیزه‌ای برای نتیجه گرفتن ندارد.اما حتما آن موقع استقلال یا در کورس قهرمانی است یا دنبال کسب سهمیه آسیا. این موضوع می‌تواند باعث باخت پرسپولیس شود؟

همان‌طور که گفتم پرسپولیس تا آخرین هفته می‌جنگد و بازیکنان برای همه بازی‌ها انگیزه دارند. اتفاقا بازی با استقلال خودش عاملی است برای انگیزه بالای بازیکنان. همین که قرار است با استقلال بازی کنیم بهترین بهانه است که تمام وجودمان را بگذاریم. نتیجه را نمی‌شود پیش بینی کرد اما به هواداران قول می‌دهم که با تمام توان بازی می‌کنیم.

*پرسپولیس امسال برخلاف لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کرده. چقدر شانس برای موفقیت تیم در آسیا قائل هستی؟

خوشبختانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع کردیم. همین باعث شد نتایج خوبی بگیریم. بردن بنیادکار در ازبکستان کار خیلی بزرگی بود. اولین تیم ایرانی بودیم که در ازبکستان یک باشگاه ازبکستانی را شکست می‌داد.

*ناگفته نماد که به النصر عربستان با نتیجه بدی باختید!

باختیم اما فوتبال همین است. باید با نتیجه بهتری می‌باختیم ولی النصر تیم بسیار قدرتمندی است. با این حال ما هنوز شانس صعود داریم. صدرنشین هستیم و سه مسابقه دیگر هم باقی مانده. به امید خدا تمام ناکامی‌های این فصل را با موفقیت در آسیا جبران می‌کنیم.

*بحث اخراج حمید درخشان از پرسپولیس هنوز هم مطرح است. تو موافق تغییر در کادر فنی هستی؟

من به طور کلی موافق انجام تغییرات در کادر فنی نیستم. حالا الان که اواخر فصل هستیم و اگر مربی هم عوض شود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ما که نمی‌توانیم قهرمان شویم. خیلی از تیم‌های دنیا به مشکل می‌خورند اما مربی شان را عوض نمی‌کنند. ما هم نباید هر اتفاقی که می‌افتد بگوییم وقت تعویض سرمربی است.

43 43


6124647
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است