بین‌الملل 10:11 - 09 فروردین 1403
رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.

رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بار‌ها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

منبع: ایرنا


12042458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ده‌ها دانشجو در دانشگاه آکسفورد در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تایید کرد سفر رئیس‌جمهور این کشور به دلایل دیپلماتیک به تعویق افتاده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه انگلیسی پس از انهدام تانک‌های آبرامز آمریکایی توسط روسیه در اوکراین، ناتو آسیب پذیر شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع تایوانی اعلام کردند نیرو‌های این کشور طی ۳ ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را که به حریم هوایی این جزیره شدند را رصد کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه را که به دلیل کشته شدن کارکنان گروه‌های امدادی توسط رژیم صهیونیستی قطع شده بود، از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های آمریکا از خروج یک قطار حامل سوخت از ریل در جنوب غرب این کشور و انفجار آن خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از سفر یک هیات مصری به تل‌آویو یکی از مقامات صهیونیست فاش کرد، نخست وزیر این رژیم مانع اصلی نرسیدن به توافق است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دو دانشگاه آریزونا و کارولینای شمالی هم در اعتراض به جنگ غزه در محوطه دانشگاه‌های خود تحصن کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه آلمانی اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ اوکراین طی مذاکرات استانبول آماده صلح با روسیه بود، اما برخی از شروط آن از جمله زبان روسی را نپذیرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است