استانی 17:38 - 28 آبان 1397

وحدت میان امت اسلامی سبب رفع شدن بسیاری از مشکلات می شود

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت گیلان در آستانه هفته وحدت که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن گرامیداشت آغاز هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، تأکید کرد: وجود وحدت میان امت اسلامی رفع کننده بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمنان برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی از حربه‌های بسیاری استفاده می کنند، افزود: وجود وحدت و اندیشه‌های وحدت آفرین سبب افزایش قدرت جامعه اسلامی در برابر کفر و ظلم می شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند متعال نخسیتن منادی وحدت در جهان بوده است، گفت: برای افزایش نعمت‌های الهی باید وحدت میان جامعه اسلامی حفظ شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت اشتراکات میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی، بیان کرد: تقویت این اشتراکات سبب افزایش قدرت مسلمانان در برابر دشمنان می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان هیچکدام از علمای اهل شیعه و سنت به دنبال شیعه و سنی کردن یکدیگر نبوده بلکه به دنبال رسیدن به اهداف متعالی برای امت اسلامی هستند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام به عنوان دومین منادی وحدت در راستای تقویت وحدت میان امت اسلامی گام برداشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه با بازخوانی زندگی امام صادق (ع) نیز به این نتیجه می رسیم که این امام بزرگوار نیز به ندای وحدت در زندگی فکری، سیاسی و اجتماعی خود توجه کرده است، ادامه داد: امام صادق(ع) بر زندگی شیعه و سنی در کنار یکدیگر تأکید کرده و ازدواج آنها را نیز بلامانع دانسته است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به نامگذاری این هفته به عنوان هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره)، افزود: در عصر معاصر امام خمینی (ره) به عنوان منادی وحدت در میان امت اسلامی بوده است. امام راحل پیکر جامعه اسلامی در کنار همدیگر قرار داد.

وی تصریح کرد: کسی که وحدت و اتحاد میان شیعه و سنی را خدشه‌دار کند نه شیعه بوده و نه از میان سنی‌هاست.


9977729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است