استانی 08:29 - 12 خرداد 1399
کارگران سینما تشریح کرد:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارگردان صدا و سیما گفت: طبیعت بکر و دست‌نخورده چهارمحال و بختیاری، خانه‌های روستایی و آثار تاریخی، حیوانات حیات وحش و مناطق حفاظت‌شده، وجود سه قوم بختیاری، ترک و فارس می‌تواند دستاویزی برای سوژه قرار گرفتن به‌منظور تهیه فیلم‌های سینمایی و مستند در این استان باشد.

ظرفیت‌های پنهان چهارمحال و بختیاری در صنعت فیلم‌سازی

افسانه حاتم‌پوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هزینه‌های بسیار بالا برای ساخت فیلم‌های بلند سینمایی، اظهار کرد: اکثر فیلم‌سازان تمایل به ساخت فیلم‌های کوتاه دارند، با توجه به اینکه در صنعت سینما و ساخت فیلم‌های سینمایی و همچنین فیلم‌های تلویزیونی ( تله فیلم‌های کوتاه و بلند) مبحث تجهیزات و سرمایه حرف اول را می‌زند.

این کارگردان سینما افزود: در چهارمحال و بختیاری تجهیزات لازم برای ساخت فیلم‌های بلند سینمایی و تلویزیونی معمولا وجود ندارد و کرایه این تجهیزات معمولا با مشکلاتی مواجه است و تهیه تجهیزات لازم گاها مقدور نیست.

وی  ادامه داد: از طرفی هزینه‌ تمام شده‌ کرایه تجهیزات در استان بسیار بالا است که حتی فیلم‌های کوتاه و سازندگان آن‌ها اگر بخواهند تجهیزات لازم را تهیه کنند، برای این فیلم‌ها هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود.

حاتم‌پوری در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های هنری به منظور شناسایی استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمحال و بختیاری دوره‌های کوتاه مدت برای هنرجویان در رشته‌های فیلمسازی، کارگردانی، بازیگری و تدوین برگزار می‌شود که از دانش‌آموختگان تست بازیگری گرفته می‌شود و در صورت کسب شرایط لازم به صورت مقطعی از آن‌ها استفاده می‌شود.

این کارگردان سینما استاندارد نبودن تجهیرات به علت فاصله از پایتخت، دستمزدهای بالای بازیگران شاخص، انسجام نداشتن و قوی نبودن فیلم‌نامه‌ها با وجود داشتن حامی مالی  را از جمله مشکلات صنعت فیلم‌سازی در چهارمحال و بختیاری برشمرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه تهیه کننده از کار، گفت: با توجه به اینکه یک تهیه‌کننده می‌تواند امکانات رفاهی را برای کارگردان تهیه کند، بنابراین باید تمام تلاش خود را به منظور آماده کردن تجهیزات به کار برد، چرا که رقابت بر سر فروش و پر کردن گیشه‌های سینمایی است، پس لزوم حمایت همه‌جانبه تهیه کننده را می‌طلبد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: طبیعت بکر و دست‌نخورده چهارمحال و بختیاری، خانه‌های روستایی و آثار تاریخی، حیوانات حیات وحش و مناطق حفاظت‌شده، وجود سه قوم بختیاری، ترک و فارس می‌تواند دستاویزی برای سوژه قرار گرفتن به‌منظور تهیه فیلم‌های سینمایی و مستند در این استان باشد.

انتهای پیام


10555374
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است