سیاسی 16:45 - 07 شهریور 1394
روزنامه دیلی تلگراف انگلیس داستان زندگی یکی از آوارگان سوری و سختی های او را به تصویر کشیده است که اخیرا تصاویرش در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش العالم، روزنامه دیلی تلگراف در شماره امروز خود موضوع مرد آواره سوری را منتشر کرده است که شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر تصویر او را درحالی که کودک خردسالش را به دوش دارد و در خیابانهای بیروت دستفروشی می کند، نشان می دهد.



عبدالحلیم العطار در یکی از خیابانهای بیروت خودکار می فروخت و دختر خردسال و خسته اش روی شانه های او به خواب رفته بود که یکی از فعالان مدنی با انتشار عکسی تصمیم گرفت با جمع آوری پول به وی کمک کند.



نتیجه تلاش برای کمک به این آواره سوری از طریق انتشار عکسی از او در شبکه های اجتماعی جمع آوری ۴۰ هزار پوند در طول ۲۴ ساعت بود.



تصویری که سرنوشت آواره سوری را تغییر داد
دیلی تلگراف افزود: انتشار این تصویر باعث شد که گروه کثیری با این مرد آواره سوری ابراز همدردی کنند و هزاران نفر آن را در شبکه های اجتماعی بازنشر دهند. این تصویر را گسور سیمونارسون فعال ایرلندی روز چهارشنبه منتشر کرد و در طول چند ساعت هویت این مرد روشن شد.



العطار یک شهروند فلسطینی- سوری است که براساس گزارشها در اردوگاه آوارگان فلسطینی الیرموک در نزدیک دمشق زندگی می کرد و سه سال پیش درپی وقوع نبردها در سوریه به خاک لبنان فرار کرد.



دیلی تلگراف نوشت: تصویر دیگری العطار با فرزند خردسالش روز جمعه درحالی که می خندیدند و به او بستنی می داد.



سیمورنارسون به این روزنامه گفت: وقتی این مرد را دیدم، سعی کردم کاری برایش انجام دهم. تصویرش را که منتشر کردم باور نمی کرد که چه چیزی بعد از آن روی خواهد داد.



دیلی تلگراف نوشت: العطار از طریق جمعیت های خیریه محلی لبنان که ویژه رسیدگی به آوارگان هستند، این مبلغ را در چند مرحله دریافت خواهد کرد اما العطار به محض آگاهی از مبلغ کمک های جمع آوری شده برایش گفت که "می خواهم به دیگر سوری ها کمک کنم".

6975336
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تهران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مناظره‌های انتخاباتی از آنتن شبکه تهران سیما تماشایی می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقدام ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی باعث شد رسانه‌های صهیونیستی توانایی جمهوری اسلامی برای درگیری با صهیونیست‌ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود و به سایر نهاد‌های مربوطه امکان می‌دهد عملکرد مالی دولت را بهبود بخشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، کلیه آثار سینمایی خارجی، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش اخذ کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور درباره مانور غرب بر روی نام نیکا شاکرمی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه این شورا با عنوان «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است