استانی 10:03 - 04 اردیبهشت 1393
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: بیمه سلامت نباید ابزاری برای دستیابی به اموال تأمین اجتماعی شود.

بیمه سلامت نباید ابزاری برای دستیابی به اموال تأمین اجتماعی شود

کریم صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در اعتراض به طرح ادغام درمانگاه‌های تأمین اجتماعی، اظهار داشت: اموال تأمین اجتماعی متعلق به کارگرانی است که سالیان سال به این مجموعه بیمه پرداخت کرده‌اند و هیچ‌کس حق دخل و تصرف در آن را ندارد.

وی با استدلال به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان تأمین اجتماعی را حق‌الناس کارگران دانسته‌اند و هرگونه دخل و تصرف در آن را حرام عنوان کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه محور برنامه‌های هفته کارگر صیانت از تأمین اجتماعی به ویژه دفاع از بخش درمان این سازمان است، تصریح کرد: گفته می‌شود، نظام بیمه سلامت با سایر صندوق‌های خدمات درمانی ادغام خواهد شد که باید این موضوع مهم در روز جهانی کارگر مورد توجه باشد.

صادق‌زاده از مسئولان تأمین اجتماعی خواست تا به جای ابراز خوشحالی از این طرح با دید آگاهانه و عاقلانه در مورد آن اظهارنظر کنند.

این فعال کارگری با یادآوری بیانات امام خمینی(ره) در مورد کارگران و سفارشاتی که در مورد این قشر زحمتکش کرده‌اند، متذکر شد: بعضی از دولتمردان سفارشات و بیانات ایشان را فراموش کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم شکوفایی اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی برای رفع معضل بیکاری است، بیان داشت: اشتغال یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر کشوری محسوب می‌شود.

وی، دیدار جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حضور در گلزار شهدای وادی رحمت و مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کارگر در تبریز عنوان کرد.

صادق‌زاده ابراز داشت: آیین تجلیل از زنان نمونه و سرپرست کارگر، پرستاران نمونه، دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای کارگر، تجلیل از کارگران و بازنشستگان و کارگروه‌های نمونه استانی، گردهمایی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و شوراهای اسلامی کار، نشست تخصصی با محوریت حمایت از قانون کار، جشن بزرگ کارگری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با تأکید بر اینکه هفته گرامیداشت کارگر در حقیقت فرصتی مغتنم برای تکریم این قشر زحمتکش و بیان مشکلات کارگران است، عنوان داشت: در زمان حاضر جامعه کارگری کشور و استان آذربایجان شرقی با مشکلاتی مواجه است که برای رفع آنها همکاری و تعامل نزدیک دولت و مجلس نیاز است.

رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز از کارگران به عنوان پاسداران سنگرهای تولید، صنعت و اقتصاد کشور یاد کرد و اذعان داشت: نقش، جایگاه و شأن کارگر به قدری والاست که به جرأت می‌توان گفت؛ ارتقای وضعیت معیشتی کارگران باید مهم‌تر از نان شب مسئولان باشد.


3563266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است