استانی 17:35 - 05 بهمن 1393
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: اهداف استکباری دشمن در راستای عفت‌زدایی و دین‌گریزی جوانان است.

اهداف استکباری دشمن در راستای عفت‌زدایی و دین‌گریزی جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بیست و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز به ریاست محمد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور دستگاه‌های عضو ستاد و مدعوین، پیرامون واکاوی و آسیب‌شناسی معضلات اساسی اعتیاد، طلاق و خشونت در برش استانی برگزار شد.

در این نشست موضوعات ساماندهی مراکز مشاوره و استقرار پایگاه‌های کنترل خشم، کاویدن راهکارهای اجرایی ارتقای سیاست‌های جمعیتی و ایجاد زمینه مشارکت حداکثری جوانان در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در سالن اجتماعات استانداری مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، بهرام عزیززاده مقدم، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: رویکرد این اداره‌کل در تدوین و پیگیری برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان، فرهنگی و پیشگیرانه و مبتنی بر تحلیل مسائل اجتماعی- فرهنگی و کاویدن آسیب‌ها است.

وی افزود: یکی از راه‌های نفوذ و هجمه نرم دشمن، ایجاد زمینه برای ترویج آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در میان جوانان است تا زمینه برای نیل به اهداف استکباری آنان در مسخ کردن، عفت‌زدایی و دین‌گریزی در جوانان فراهم شود.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی با تبیین آسیب‌های اساسی جامعه در معضل اعتیاد خاطرنشان کرد: بررسی اعتیاد در سه مقوله "پیشگیری" با انجام کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی،"درمان و بازپروری" با رویکرد توانمندسازی، مشاوره و بازگشت به جامعه و مقابله با عرضه و تقاضا باید مورد توجه قرار گیرد.

عزیززاده‌مقدم با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های ممتاز در توسعه فرهنگی ورزش و مسئولیت‌های خطیر محوله در حوزه جوانان، از اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکنون بی‌نصیب بوده‌ایم، خواستار نگاه ویژه در این حوزه شد.

* وجود آسیب‌ها، بیانگر ضعف کارکرد نهادهای اجتماعی است

وی با تبیین فلسفه وجودی دستگاه‌های اجرایی در خدمت به مردم خواستار تعامل و هم‌افزایی سازنده و اثربخش با اولویت‌بندی مسائل بر اساس نیاز روز جامعه و نگاه آسیب‌شناسانه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: راهکار‌های موثر در تحکیم بنیان خانواده‌ها، ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار، نهادینه‌سازی فرهنگ مشاوره در جامعه، راه‌اندازی کلینیک خشم در مرکز استان از جمله موضوعاتی هستند که باید در حوزه جوانان مورد کارشناسی قرار گیرد و اجرائی شود.

عزیززاده‌مقدم افزود: ساماندهی مرکزی برای رصد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه ملی و اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، اعتماد و واگذاری امور به سازمان‌های مردم‌نهاد، از جمله مهم‌ترین محورهایی است که باید به آن با همکاری همه جانبه به عنوان یک فوریت، پاسخ درستی در قالب یک کار و برنامه جامع بدهیم.

وی با اشاره به  اینکه اضلاع مثلث آسیب‌های اجتماعی در دستورکار ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی قرارگرفته‌است، تصریح کرد: وجود آسیب‌ها، بیانگر ضعف کارکرد نهادهای اجتماعی است و نشان‌دهنده این است که نگاه پیشگیرانه و فرهنگی به جامعه نداشته‌ایم.

در بخش دیگری از جلسه، سایر اعضا به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون دستور کارهای ستاد پرداختند.


5698910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است