بین‌الملل 12:56 - 28 مهر 1393
اشتون:
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد در نشست مقامات اتحادیه اروپا درباره مبارزه با داعش، لیبی، غزه و ایران صحبت خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، کاترین اشتون در گفتگو با خبرنگاران در لوگزامبورگ گفت ما درباره مسئله داعش و اینکه چه استراتژی ضد تروریسمی اتخاذ کنیم و همچنین نحوه حمایت از تلاشهای بین المللی برای مقابله با این پدیده گفتگو می کنیم. ما همچنین درباره حمایت از مردم سوریه و عراق که شایسته آینده ای مطمئن هستند، صحبت می کنیم. ما همچنین درباره روند صلح خاورمیانه گفتگو خواهیم کرد. من چند روز پیش برای کنفرانس بازسازی نوار غزه در قاهره بودم. همه در آن کنفرانس درباره ضرورت پیدا کردن راه حلی سیاسی برای اینکه دوباره به راه حل دو کشور بازگردیم، صحبت می کردند. شما بسیار شنیده اید که اتحادیه اروپا باور زیادی به این مسئله دارد و اهمیت زیادی برای آن قائل است. در آن کنفرانس پنج میلیارد و چهارصد میلیون دلار در حمایت از مردم غزه وعده داده شد و اکنون لازم است این وعده ها محقق و اجرا شود. هلگا اشمیت میزبان فرستادگان گروه چهارجانبه صلح ، سازمان ملل متحد، روسیه و آمریکا خواهد بود که به این ماه به اروپا می آیند تا در بروکسل درباره کارهایی که گروه چهارجانبه باید انجام دهد گفتگو کنند. همچنین درباره مسئله اوکراین نیز گفتگو خواهیم کرد. مهم است مطمئن شویم آنچه در مینسک توافق شد اجرا شود. ما اوضاع را بررسی و مشخص خواهیم کرد  که کار بعدی که باید انجام دهیم چه خواهد بود. و در نهایت نیز همانطور که می دانید ما با ایرانیها مذاکره کرده ایم و من درباره پیشرفتها در این خصوص گزارش خواهم داد. 


کاترین اشتون در پاسخ به سوالی درباره لیبی گفت هم اکنون نگرانی زیادی درباره اتفاقات لیبی وجود دارد. لیبی کشوری بود که از نظر اقتصادی می توانست بسیار خودکفا باشد. اما در یک ماه گذشته ما شاهد وخامت اوضاع امنیتی این کشور بوده ایم. ما قرار است درباره کارهایی که می تواند انجام بگیرد بحث و تبادل نظر کنیم. ما آماده ایم برنامه های مختلفی را که قبلا توضیح داده ایم اجرا کنیم. 


اشتون درباره همکاری ترکیه و آمریکا در جنگ علیه داعش گفت آنچه جالب توجه است این است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و اردوغان همتای ترکش گفتگوی خوبی با یکدیگر داشته اند که البته من هنوز از جزئیات آن مطلع نشده ام. به نظر من مهمترین مسئله برای ما این است که مطمئن شویم هر آنچه می توانیم انجام دهیم و از مردم عراق و سوریه حمایت کنیم تا به آینده ای که لیاقت آن را دارند برسند. ما به عنوان اتحادیه اروپا فکر می کنیم چگونه می توانیم به مردم و بازسازی مناطق ویران شده و تامین امنیت آنها کمک کنیم. 


اشتون درباره ابولا هم گفت کامرون نخست وزیر انگلیس قرار است درباره این مسئله در شورای اروپا گفتگو کند. امروز ما تلاش می کنیم رویکردی جدی و مشترک داشته باشیم و هماهنگ عمل کنیم. ما خیلی سخت کار می کنیم تا میان تلاشهای کشورهای عضو هماهنگی کنیم. ما همه می دانیم که این مشکلی جدی و قابل توجه است که نباید آن را دست کم گرفت و گفت به ما ربطی ندارد و مربوط به منطقه خاصی از جهان است. این بیماری می تواند به همه جای جهان سرایت کند. بنابراین لازم است از همه امکانات خود برای مقابله با این بیماری استفاده کنیم و به عنوان مسئله ای مرتبط با امنیت ملی به آن نگاه کنیم. بنابراین به همه پیشنهادهایی که می شود توجه خواهد شد. ما بهترین پیشنهادها را مد نظر می گیریم. همانطور که کامرون هم گفت پول، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار مهم است. 




انتهای پیام./



4992223
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام سازمان ملل برای پاکسازی آوار غزه ۱۴ سال زمان با ۱۰۰ کامیون نیاز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است