اوج بینظمی و شلوغی در کاخ جشنواره، تقابل برخی اهالی سینما با رسانهها، پوششهای عجیب و غریب در برج میلاد، واکنشهای عصبی به برخی فیلمها، برنامهریزی شگفتانگیز نمایش فیلم برای اهالی رسانه و... فقط مشت نمونه خروار 6روز اول جشنواره امسال است.
- یک فیلمساز عصبانی:
پس از آنکه ابراهیم حاتمیکیا در نشست بادیگارد، پرسش «چرا برخی منتقدان اینقدر مریض هستند؟» را مطرح کرد، نوبت به مسعود دهنمکی رسید که در واکنش به بیتوجهی اهالی رسانه به «رسوایی2»، 2متن در صفحه مجازی خود بنویسد. در یکی از این متنها آمده است: از اینکه عصبانی هستید خوشحالم و اگر عصبانی نمیشدید، بهخودم و کارم شک میکردم. فیلم، زلزله به جانشان انداخته و درست مثل زمان «فقر و فحشا»، رسوایی هم به خال زده است.
- بازگشت به جدول:
فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان به جدول فیلمهای برگزیده مردم بازگشت و در کنار «ابد و یک روز» سعید روستایی سهم فیلمهای اول را کامل کرد. «اژدها وارد میشود» مانی حقیقی، بادیگارد حاتمیکیا و «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی 3فیلم دیگری هستند که تا پایان پنجمین روز در صدر آرای مردمی قرار گرفتهاند. «لانتوری» رضا درمیشیان روز چهارم در این جدول بود که جایگاه خود را از دست داد.
- استقبال سرد از 2فیلم پرهیاهو:
سرانجام قرعه دست و جیغ و سوت و هورا در جشنواره سیوچهارم به نام «امکان مینا» خورد و تازهترین تجربه کارگردانی کمال تبریزی در جریان نمایش در کاخ جشنواره ازسوی برخی حاضران کمی تا قسمتی نواخته شد. تماشاگران از برخی بخشهای فیلم بهشدت استقبال کردند و با دستزدن و خندیدن و هورا کشیدن به آن واکنش نشان دادند. رسوایی2 دهنمکی هم چندان به مذاق اهالی رسانه خوش نیامد و در همان 30دقیقه ابتدایی برخی تماشاگران در اعتراض به کیفیت نازل فیلم از سالن بیرون رفتند.
- یک منتقد عصبانی:
در میان نمایش فیلمها و ورود و خروج اهالی رسانه به مرکز همایشهای برج میلاد، منتقد همیشه معترض سینما هم که گویی از تماشای فیلم در این سالن دل خوشی ندارد، در پایان نمایش بادیگارد حرکاتی قابل تامل هنگام خروج از سالن انجام داد که از چشم اهالی رسانه دور نماند. درحالیکه مأموران سالن سعی داشتند او را برای خروج به سمتی دیگر راهنمایی کنند، او با هل دادن مأمور به شکلی خشن از سالن خارج شد. حالا مشخص نیست این برخورد خشونتآمیز ناشی از تماشای بادیگارد بود یا ریشه در جایی دیگر داشت.
7659393