فرهنگی‌هنری 21:00 - 17 بهمن 1394
سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر را بی‌تردید می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های مهم‌ترین رویداد سینمای ایران در یک دهه اخیر دانست؛

خوشحالی یک فیلمساز از عصبانی شدن دیگران

اوج بی‌نظمی و شلوغی در کاخ جشنواره، تقابل برخی اهالی سینما با رسانه‌ها، پوشش‌های عجیب و غریب در برج میلاد، واکنش‌های عصبی به برخی فیلم‌ها، برنامه‌ریزی شگفت‌انگیز نمایش فیلم برای اهالی رسانه و... فقط مشت نمونه خروار 6روز اول جشنواره امسال است.

  • یک فیلمساز عصبانی:

پس از آنکه ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست بادیگارد، پرسش «چرا برخی منتقدان اینقدر مریض هستند؟» را مطرح کرد، نوبت به مسعود ده‌نمکی رسید که در واکنش به بی‌توجهی اهالی رسانه به «رسوایی2»، 2متن در صفحه مجازی خود بنویسد. در یکی از این متن‌ها آمده است: از اینکه عصبانی هستید خوشحالم و اگر عصبانی نمی‌شدید، به‌خودم و کارم شک می‌کردم. فیلم، زلزله به جانشان انداخته و درست مثل زمان «فقر و فحشا»، رسوایی هم به خال زده است.

  • بازگشت به جدول:

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان به جدول فیلم‌های برگزیده مردم بازگشت و در کنار «ابد و یک روز» سعید روستایی سهم فیلم‌های اول را کامل کرد. «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی، بادیگارد حاتمی‌کیا و «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی 3فیلم دیگری هستند که تا پایان پنجمین روز در صدر آرای مردمی قرار گرفته‌اند. «لانتوری» رضا درمیشیان روز چهارم در این جدول بود که جایگاه خود را از دست داد.

  • استقبال سرد از 2فیلم پرهیاهو:

سرانجام قرعه دست و جیغ و سوت و هورا در جشنواره سی‌وچهارم به نام «امکان مینا» خورد و تازه‌ترین تجربه کارگردانی کمال تبریزی در جریان نمایش در کاخ جشنواره ازسوی برخی حاضران کمی تا قسمتی نواخته شد. تماشاگران از برخی بخش‌های فیلم به‌شدت استقبال کردند و با دست‌زدن و خندیدن و هورا کشیدن به آن واکنش نشان دادند. رسوایی2 ده‌نمکی هم چندان به مذاق اهالی رسانه خوش نیامد و در همان 30دقیقه ابتدایی برخی تماشاگران در اعتراض به کیفیت نازل فیلم از سالن بیرون رفتند.

  • یک منتقد عصبانی:

در میان نمایش فیلم‌ها و ورود و خروج اهالی رسانه به مرکز همایش‌های برج میلاد، منتقد همیشه معترض سینما هم که گویی از تماشای فیلم در این سالن دل خوشی ندارد، در پایان نمایش بادیگارد حرکاتی قابل تامل هنگام خروج از سالن انجام داد که از چشم اهالی رسانه دور نماند. درحالی‌که مأموران سالن سعی داشتند او را برای خروج به سمتی دیگر راهنمایی کنند، او با هل دادن مأمور به شکلی خشن از سالن خارج شد. حالا مشخص نیست این برخورد خشونت‌آمیز ناشی از تماشای بادیگارد بود یا ریشه در جایی دیگر داشت.


7659393
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است