اقتصادی 15:44 - 10 فروردین 1403
معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.

۲۲ درصد چوب مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود

نقی شعبانیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سالانه ۱۲ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز کشور است که ۱۲ میلیارد متر مکعب از طریق واردات تامین می شود.

به گفته او، با توسعه زراعت چوب امکان تامین ۵۰ تا ۶۰ درصد چوب مورد نیاز از این محل وجود دارد که این امر در کاهش خروج ارز تاثیر بسزایی دارد.

شعبانیان ادامه داد: با توجه به مشکلات زیست محیطی در دنیا از جمله گازهای گلخانه ای، فرسایش خاک و آلودگی آب و خاک تنها کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار نیست و ابتدای برنامه با کاشت این میزان درخت است.

معاون سازمان جنگل گفت: سرانه کنونی مصرف فضای سبز در کشور ۱۷۰۰ متر مربع است که بنابر قانون افزایش بهره وری باید به ۲۵۰۰ متر مربع برسد که برای تحقق این امر باید ۳ میلیارد نهال در عرصه ها کاشت شود.


12042808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز هشتم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۲ هزار و ۸۶۵ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تنظیم گر ایمنی خودرو در آمریکا، برای فراخوانی که خودروسازی تسلا سابقا برای ۲ میلیون خودرو با نقص فنی سیستم خودران اعلام کرده بود، پرونده باز می‌کند.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط، انتظار داریم شاخص کل بورس به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی با شرایط خاص هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: نصب علائم و تابلو‌های هشدار دهنده در زون‌های فرونشست زمینه ساز کاهش مخاطرات و ایجاد مشکلات برای رانندگان می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، برای هدایت منابع اعتباری بانک‌ها به سمت تولید راهکار‌های مختلفی وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه به سبب اهمیت موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است