استانی 21:36 - 29 شهریور 1393
مدیرعامل شرکت نخل مطهر قشم خبر داد:
قشم - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت نخل مطهر قشم از صادرات شش دستگاه کامیون محموله سوخت تولید شده هیدروکربن سنگین در منطقه آزاد قشم به کشور افغانستان برای نخستین بار خبر داد.

صادرات هیدروکربن سنگین از منطقه آزاد قشم به افغانستان/ آلمان و آفریقا مقصد بعدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم قنبری در حاشیه صادرات محموله یاد شده به کشور افغانستان عنوان کرد: هیدروکربن سنگین قشم در آینده نزیدک به کشور آلمان و چند کشور آفریقایی نیز صادر می شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 توسط مقام عظمای ولایت تحت عنوان فرهنگ و اقتصاد و مدیریت جهادی، افزود: شرکت نخل مطهر قشم براساس سیاست های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، نگاه ویژه رئیس محترم جمهور و حمایت قاطع دکتر شعبانی فرد سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم موفق شد برای نخستین بار و از مسیر زمینی هیدروکربن سنگین تولید شده را به مقصد افغانستان صادر کند.

به گفته قنبری، با فراهم شدن شرایط پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در اسکله کاوه قشم، در آینده نزدیک ماهانه 50 هزار تن از تولیدات هیدروکربن سنگین قشم از مسیر دریایی به کشور آلمان صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: صادرات هیدروکربن تولید شده در منطقه آزاد قشم براساس درخواست چند کشور آفریقایی در دستور کار شرکت نخل مطهر قشم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت نخل مطهرقشم از تولید سوخت منحصر بفرد هواپیما GP4 و Getfeul، تولید هیدروکربن سبک و سنگین با استفاده از محصولات واحدهای پتروشیمی و صنایع شیمیایی، تولید بنزین با اکتان های مختلف A85  و A 95، بازیافت ضایعات سوختی کشتی ها، لنج ها و موتورهای دریایی و تولید سوخت موتورهای دریایی و نیز تولید سوخت و انواع ادتیوها و مکمل های گروه سوخت با هدف بهبودی کیفیت سوخت و کاهش آلایندگی های محیط زیست در این منطقه به عنوان بخشی از توانایی های این شرکت نام برد.

ارز آوری به کشور، ایجاد اشتغال مستقیم 120 نیروی کار بومی و غیر بومی، کاهش قاچاق سوخت از این منطقه و نیز حرکت در مسیر اهداف ترسیم شده سند چشم انداز ایران 1404 به عنوان بخشی از ویژگی های پروژه هیدروکربن سنگین در منطقه آزاد قشم است که وی به آن اشاره کرد.

قنبری با اشاره به تولید محصولات این شرکت از شیوه نانو سنتربلندینگ تصریح کرد: پروژه تولید سوخت هیدروکربن سنگین در قشم از دی ماه سال 92 در این منطقه کلید خورد و با حمایت همه جانبه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و تنها به گذشت 9 ماه نخستین محملوه تولیدات این شرکت به مقصد کشور افغانستان بارگیری شد.


4755529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است