اجتماعی 13:42 - 06 اسفند 1398

کاشت صدها درخت و نهال نارنج در استقبال از بهار

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ دراین‌باره گفت: امسال در آستانه فصل بهار همزمان با آغاز اسفند که زمان مناسب برای کاشت درختان است؛ از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست عملیات کاشت ۳۵۰۰ اصله نهال در محله‌های بافت فرسوده و جنوب منطقه در دست انجام است.

شهردار منطقه ۱۱ با بیان اینکه انتخاب نوع درختان بر اساس مقاومت آنها نسبت به کم آبی انجام شده است؛ افزود: درختان مثمر مثل نارنج و زیتون خوراکی، توت، زبان گنجشک و اقاقیا در بخش جنوبی منطقه غرس خواهند شد.

آبادیان خاطر نشان کرد: در خیابان محلوجی قمی، تشکری موحد و رجعتی که بخش‌هایی از آنها در نوسازی محله عقب نشینی کرده‌اند و فضاهای مناسب برای کاشت گل و گیاه در آنها ایجاد شده است؛ یک‌صد درخت از جمله نارنج و درختچه‌های زینتی کاشته می‌شوند.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ این قطعات پس از نوسازی املاک و عقب نشینی آنها در معابر باریک قدیمی ایجاد و تبدیل به محل پارک خودروها شده بود که با توجه به نوسازی بافت، همچنان ساکنین این محله‌ها از مشکلات ناشی از ترافیک و عرض کم معبر رنج می‌بردند.

آبادیان توجه مدیریت شهری به انسان محور بودن معابر و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای ارتقای فضای سبز در بافت متراکم مسکونی را حائز اهمیت دانست و کاشت درخت به تعداد زیاد را با هدف بهبود کیفیت هوای محله‌های جنوبی منطقه از اولویت‌های اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون اقدامات زیر بنایی عمرانی برای ایجاد قطعه مناسب کاشت درخت در خیابان محلوجی قمی، تشکری موحد و رجعتی در حال انجام است و پس از آن کاشت نهال و درختچه‌های زینتی در این قطعات آغاز خواهد شد.


10413060
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است