استانی 16:47 - 11 بهمن 1393
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری از366 پروژه بخش کشاورزی به مناسبت دهه فجر در استان اصفهان خبر داد.

بهره برداری از 366 پروژه بخش کشاورزی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌الله قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 271 پروژه در بخش آب، خاک و امور مهندسی، 26 پروژه در بخش تولیدات دامی، 18 پروژه در بخش تولیدات گیاهی، 29 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری،‌17 پروژه در بخش امور عشایر و پنج پروژه در بخش صنایع کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها از هفته دولت تا کنون را 86 میلیارد تومان عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، میزان سرمایه‌گذاری توسط دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها را از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر جاری را 750 میلیارد تومان برآورد کرد.

وی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان اصفهان را 133 پروژه، شهرضا 33، آران وبیدگل 20، تیران و کرون 19، نجف آباد 16، خوانسار 15، سمیرم 15، نائین 11، دهاقان 10، کاشان 10، خور وبیابانک 9، برخوار 9، بوئین و میاندشت 8، خمینی شهر 8، شاهین شهر و میمه 8، فریدونشهر 8، گلپایگان 7، مبارکه 6، نطنز 6، لنجان 5، چادگان 5، اردستان 4 و فریدن را یک پروژه اعلام کرد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان تولید سالانه استان اصفهان 6 و دو دهم میلیون تن بوده که معادل 6 درصد از کل محصولات تولیدی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان را 164 هزار نفر برآورد کرد.

وی با بیان اینکه پتانسیل کشاورزی در استان اصفهان بالاست، اظهار کرد: از جمله این پتانسیل‌ها می‌توان به نیروی انسانی توانمند، امکان توسعه کشت محصولات کشاورزی، وجود منابع طبیعی و اقلیم متنوع، وجود بخش خصوصی کارآمد و قرار گرفتن استان اصفهان در مرکز کشور و در مسیر راه‌های ترانزیتی اشاره کرد.

قاسمی جهت گیری به سمت روش‌های نوین کشت محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای، یکپارچه‌سازی و اصلاح الگوی کشت، توسعه تشکل‌های تولیدی، توسعه روش‌های مبارزه بیولوژیک، توسعه و ترویج و حمایت از روش‌های بیابان‌زدایی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را از جمله سیاست‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی استان برشمرد.

انتهای پیام/2301/گ30/

5743351
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است