سیاسی 14:55 - 28 فروردین 1394
تایم منتشر کرد
نشریه تایم نام محمدجواد ظریف را در لیست 100 نفر اول تأثیرگذار جهان در سال 2014 قرار داد.

"ظریف" در میان 100 چهره تأثیرگذار جهان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه تایم که هر ساله نام 100 چهره تأثیرگذار جهان را منتشر می‌کند روز پنج‌شنبه لیست جدید خود را منتشر کرد که نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در میان این اسامی دیده می‌شود.

رابین رایت عضو موسسه صلح آمریکا و مرکز ویلسون وودرو در یادداشتی درباره محمدجواد ظریف نوشت:

وزیر امور خارجه ایران چهره شاد انقلاب ایران است. من سه دهه است که ایشان را می‌شناسم؛ زمانی که وی به پایان جنگ ایران و عراق،‌ آزادی گروگان‌های آمریکایی در لبنان و ایجاد دولت جدید افغان پس از سقوط طالبان کمک کرد.

اکنون وی به عنوان وزیر امور خارجه ایران قطب مرکزی دیپلماسی هسته‌ای است. بیش از 16 ماه است که قدرت‌های جهانی با وی وارد تعامل شده‌اند تا بتوانند تا پایان ماه ژوئن 2015 متن یک توافق نهایی را تعیین و آن را شکل دهند.

محمدجواد ظریف در دو دانشگاه آمریکایی تحصیل کرده است و مهارت بسیار خوبی در تطبیق انقلاب‌ها و جهان دارد.

وی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل با کنگره آمریکا بسیار در تعامل بوده است. در ماه مارس یک نظرسنجی در ایران وی را به عنوان شخص سال معرفی کرد. زمانی که ظریف بعد از مذاکرات به خانه بازگشت وی مورد استقبال قرار گرفت. در میان این لیست نام افراد دیگری همچون باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا،‌ نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ولادیمیتر پوتین رئیس جمهور روسیه، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، باب کورکر سناتور آمریکایی و سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل دیده می‌شود.

انتهای پیام


6212460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است