اقتصادی 17:45 - 24 شهریور 1393
وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و کارشناسی آزادسازی سهام عدالت خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره‌مندشود.

به گزارش مشرق به نقل شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) علی طیب نیا در جلسه اخیر هیات واگذاری گفت: بین مالکیت و مدیریت در واگذاری بنگاههای دولتی تفاوت وجود دارد و کسانیکه مدیریت بنگاههای واگذار شده را بر عهده می گیرند باید صلاحیت حرفه ای و فنی این کار را داشته باشند.



وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برای مالکیت این بنگاه‌ها نیز انتظار می رود مالکین تفکر منطقی و توان مالی اداره این شرکتها را داشته باشند، افزود: در قانون اصل 44 بر توانمندسازی بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار تاکید شده که این موضوع تاکنون در واگذاریها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما رسالت خود می دانیم که بیشتر به این دو مقوله بپردازیم و از پیشنهادات مفید در این زمینه استقبال می کنیم.



وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد حمایت از بخش خصوصی واقعی و نیز سهام عدالت گفت: بر این اساس کارگروه ویژه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد و با توجه به بررسی‌ها و کار کارشناسی انجام شده در این زمینه، تلاش می کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره مند شود.



وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که صندوق‌های قابل معامله یکی از ساختارهای مفید برای مدیریت سهام عدالت در کشورند تاکید کرد: باید تلاش کنیم با واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی، رسالت دولت را به سمت سیاستگذاری و هدایت‌گری سوق دهیم.


4736766
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس قانون اجباری بیمه شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد برای ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح به فروش می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات طلافروشان در طول یکسال ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است به طوری کارمند ۱۰ میلیون می‌پردازد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود ۵ پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق پنبه گفت: براساس آمار سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که تولید داخل ۵۰ درصد نیاز صنعت را جوابگوست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۶۰ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه طی یک ماه اخیر خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بیش از ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی ۱۳هزار پلاک فرسوده تحویل داده می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات گفت: در منطقه‌ جنوب غرب کشور شاهد فرونشست زمین به میزان ۲متر در طول ۹سال بوده ایم که یک زنگ خطر بزرگی به شمار می رود

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است