اجتماعی 08:27 - 06 آذر 1393
اردبیل - ایرنا - دبیر مغانی در روستایی در گرمی مغان نفس هایش به شماره افتاد، اما 15 دانش آموز خود را بدون آسیب از کلاس پر از دود ناشی از آتش بخاری خارج کرد.

حادثه زمانی اتفاق افتاد که بخاری نفتی یکی از کلاس های درس در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی آتش گرفت و بلافاصله دود همه جا را فرا گرفت.



صمد سلیمانزاده دبیر زبان این دبیرستان اولین کاری که کرد این بود که 15 دانش آموز مضطرب کلاس را به سرعت از کلاس پر از دود خارج کرد و خود به کمک همکارانش به تلاش برای مهار شعله های در حال افزایش آتش بخاری کلاس درس پرداخت.



سلیمانزاده روز پنج شنبه به ایرنا گفت: با بالاگرفتن شعله های بخاری نفتی و پر شدن دود در کلاس ابتدا به سرعت 15 دانش اموز را از کلاس خارج کرده وبرق مدرسه را قطع کردیم .



وی افزود: پس از خروج کامل دانش آموزان به منظور اطفای حریق به کلاس بازگشته و با کمک چند همکار دیگر با استفاده از هروسیله ممکن برای خاموش کردن بخاری نفتی تلاش نمودیم.



وی بیان کرد که در حین خاموش کردن بخاری نفتی دچار مشکل تنفسی شده و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفته است.



به گفته وی، با اینکه به آتش نشانی اطلاع داده شده بود ولی آنها در محل حادثه حاضر نشدند و آتش بخاری نفتی با تلاش عوامل مدرسه و روستائیان مهار گردید.



بخشعلی کامرانی مدیر آموزش و پرورش گرمی مغان نیز گفت: در تماس تلفنی با معلم کلاس و پیگیری از طریق بیمارستان ولایت گرمی، حال این معلم رضایت بخش اعلام شده و او از بیمارستان مرخص شده است.



وی گفت: تمام بخاری های نفتی چکه ای خطر ساز از مدارس جمع آوری شده و به جای آنها بخاری های کاربراتوری کارگذاشته شده است .



وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دبیرستان روستایی شهید غیاثی فاقد گاز می باشد در این دبیرستان نیز بخاری های چکه ای با بخاری های کاربراتوری جدید استاندارد تعویض شده است.



وی با بیان اینکه در این حادثه به هیچ یک از دانش آموزان و مربیان آسیب وارد نشده است ، گفت : نهایت دقت در تامین بخاری های استاندارد در مدارس این شهرستان می شود و علت اتش گرفتن بخاری این کلاس نیز در حال بررسی است.



پیش از این یاور وحدتی پورمدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز گفته بود که تمام بخاری های چکه ای در اردبیل برچیده شده و مسوولان بدنبال این هستند که تا پایان سال 94 حتی با حذف بخاری های کاربراتوری استاندارد مورد استفاده نیز مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شوند.



مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز چندی پیش گفته بود که در استان 8 هزار و 600 کلاس درس از بخاری های حرارت مرکزی، نفت، گاز و تابشی استاندارد استفاده می کنند.



به گفته ، صابر سپهری با این وجود ، سیستم گرمایشی مدارس باید به گونه ای باشد تا در نیمه دوم سال دانش آموزان، معلمان و کادر آموزشی بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.



روستای درمانلوی بخش موران گرمی حدود 65 خانوار جمعیت دارد.



گرمی مغان با 334 روستا در قالب سه بخش مرکزی،انگوت و موران در شمال اردبیل قرار دارد.



7124/530

انتهای پیام /*


5281198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است