علمی فناوری 14:43 - 28 دی 1398
معاون نظارت و ارزیابی وزارت علوم خبر داد
معاون نظارت و ارزیابی وزارت علوم از اخذ تعداد ۱۹۲۹ ردیف استخدامی برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

اخذ ۱۹۲۹ ردیف استخدامی جذب هیات علمی تا دو سال آینده

به گزارش ایسنا،  دکتر سید شمس‌الدین هاشمی معاون نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ۲۴۲ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اخذ مجوزها از سازمان امور اداری و استخدامی اظهار کرد: تعداد ۱۹۲۹ ردیف استخدامی برای جذب اعضای هیأت علمی برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اخذ شده است.

 در ادامه دکتر محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم همچنین از اختصاص  ۶۰۰۰ ردیف استخدامی به وزارت علوم خبر داد.

در این جلسه دکتر سید علی حسینی، رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه گزارشی از نحوه اخذ ردیف استخدامی در سال‌های اخیر، افزود: تعداد ۲۰۰۰ مجوز استخدام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن نسبت استاد به دانشجو (یک به ۱۰) در برنامه ششم توسعه، ادامه داد: ۲۰۰۰ مجوز اختصاص شده برای معوقات سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ استفاده شد.

دکتر حسینی افزود: قبل از بارگذاری فراخوان جدید، با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص ارسال اعلام نیازها براساس نقشه جامع علمی، رشته‌های دایر، مأموریت‌های ویژه واسپاری شده، اولویت‌های مناطق آمایشی دهگانه و نقشه برآورد نیروی انسانی مکاتبه شد و دبیران شوراهای تخصصی به صورت حضوری برای بررسی اعلام نیازهای فراخوان جذب هیئت علمی دعوت شدند.

وی ادامه داد: همچنین برای بررسی اعلام نیاز، با نمایندگان در مناطق آمایشی دهگانه مکاتبه انجام شده است.

همچنین سیدصدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با ارائه توضیحاتی در خصوص نسبت دانشجو به استاد،خاطرنشان کرد: نسبت دانشجو به استاد وزارت علوم ۲۲ به ۸ در سال‌های قبل بوده و امسال به۲۲ به ۵ رسیده است و باید تا سال ۱۴۰۰ به عدد ۲۰ برسد.

وی ادامه داد:  در گذشته نسبت دانشجو به استاد نیز در وزارت بهداشت ۸۲ به ۱۱ بوده که این وضعیت به ۱۰ به دو کاهش یافته است.

صدری نوش آبادی از اختصاص ۲۹۹۵ نفر مجوز به وزارت بهداشت و ۶۲۹۰ نفر مجوز به وزارت علوم خبر داد و گفت: با توجه به نسبت دانشجو به عضو هیئت علمی فعلاً این تعداد مجوزها کفایت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به مجوزهای داده شده به وزارتین علوم و بهداشت، هیئت‌های مرکزی جذب ترتیبی اتخاذ شود که توزیع ردیف‌های استخدامی با توجه به اسناد آمایش آموزش عالی و نقشه جامع علمی کشور انجام شود و نیز هیئت‌های مرکزی جذب با توجه به ارائه آمارهای متعدد به مراجع ذی‌ربط، موظفند ظرف ۶ ماه آینده آمار هیئت علمی را به سازمان امور استخدامی و هیئت عالی جذب اعلام کنند.

در ادامه جلسه مهندس جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی، سرمایه‌های انسانی نخبه کشور هستند، اظهار داشت: در حال حاضر توزیع متعادلی در جذب اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم توزیع متعادل در جذب اعضای هئیت علمی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد اعضای هیئت علمی با تعداد دانشجو مرتبط است، باید اجرایی شدن هر چه سریع‌تر سند آمایش آموزش عالی انجام شود.

انصاری همچنین در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مجوزهای داده شده به وزارتین علوم و بهداشت، هیئت‌های مرکزی جذب ترتیبی اتخاذ شود که توزیع ردیف‌های استخدامی با توجه به اسناد آمایش آموزش عالی و نقشه جامع علمی کشور انجام شود و نیز هیئت‌های مرکزی جذب با توجه به ارائه آمارهای متعدد به مراجع ذی‌ربط، موظفند ظرف ۶ ماه آینده آمار هیئت علمی را به سازمان امور استخدامی و هیئت عالی جذب اعلام کنند.

انتهای پیام


10350321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است