علمی فناوری 13:01 - 08 شهریور 1394
دویدن به عنوان یکی از سالم‌ترین فرم‌های ورزشی به شمار می‌رود. این ورزش فواید زیادی برای بدن دارد و باعث افزایش آمادگی جسمانی و بهتر شدن روحیه می‌شود.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ به هنگام دویدن

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از پایگاه اینترنتی myfitnesspal هنگامی که به چند بار دویدن در هفته‌ عادت کنید، متوجه تغییرات سریع در اندام خود خواهید شد. اگر صبور باشید و بدانید که چگونه می‌توانید تعادل را در دویدن رعایت کنید، تا به بدنتان فشار نیاید کم‌کم پیشرفت خواهید کرد و فواید این ورزش را خواهید دید.

پنج توصیه برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ در دویدن

1. به تدریج پیش بروید.

دو دلیل عمده برای آسیب‌دیدگی‌ در دویدن وجود دارد. بعد از مدت کمی سریع و زیاد دویدن. حتی دوندگان باتجربه که این قانون را می‌دانند نیز، گاهی اوقات آن را نادیده می‌گیرند. بنا‌بر‌این باید توجه کنید که به آرامی شروع و به تدریج تمرین را سخت کنید.

نباید میزان ورزش خود را در طول هفته‌ بیش از 10 درصد افزایش دهید. این قانون برای کسانی است که سه تا چهار مرتبه در هفته‌ بدوند. بدن به دویدن عادت می‌کند اما نیاز به زمان دارد تا این اتفاق بیفتد.

قانون دیگر این است که بلندترین میزان دویدن شما در طول هفته‌ بیش از 50 درصد میزان کلی دویدن در هفته‌ نباشد.

2. استراحت و ریکاوری را فراموش نکنید.

استراحت مناسب به اندازه خود تمرین مهم است. اگر به بدن اجازه استراحت ندهید پیشرفت نخواهید کرد. اگر پیش از این عادت به دویدن هر روزه نداشته‌اید، برنامه‌ای که هر روز در آن دویدن باشد، نریزید. روزهای استراحت بسیار مهم هستند.

3. کفش مناسب بپوشید.

برای خریدن کفش مناسب ابتدا باید نوع قدم‌های خود را بشناسید. اگر پای شما انحراف دارد نیاز به کفش‌های مخصوصی دارید. اگر گام‌های شما عادی است نیازی به کفش‌هایی که از پا حفاظت کنند، ندارید. بهترین راه برای پیدا کردن کفش مناسب امتحان کردن کفش‌هاست.

4. بعد از دویدن، نرمش‌های مخصوص خنک کردن بدن را انجام دهید.

حرکات کششی و ماساژ بعد از ورزش به شما کمک می‌کند که عضلات را آرام کنید و از عدم تعادل در عضلات جلوگیری کنید. می‌توانید از دستگاه‌های ماساژ برای ماساژ دادن عضلات استفاده کنید. میزان این کار به میزان ورزش کردن شما بستگی دارد.

5. تعادل را رعایت کنید.

هر قدر که مقدار دویدن را افزایش می‌دهید باید به فعالیت‌های روزانه دیگر خود نیز توجه کنید تا احتمال آسیب‌دیدگی‌ کاهش یابد. این که چقدر استراحت می‌کنید و تغذیه شما چگونه است، نیز بسیار مهم است. اگر تغذیه مناسب نباشد، سیستم ایمنی بدن به خوبی کار نمی‌کند. به ‌این‌ ترتیب بدن به ریکاوری بیشتری احتیاج دارد و احتمال آسیب‌دیدگی‌ بیشتر است.

انتها‌ی‌ پیا‌م


6979473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است