علمی فناوری 16:10 - 06 خرداد 1394
معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: بزودی 18 دانشگاه و مرکز پژوهشی به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند و می‌توانند با پنج برابر سرعت و پهنای باند کنونی و از طریق فیبر نوری از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

اتصال دانشگاه‌های کشور با اینترنت پرسرعت به شبکه علمی کشور بزودی

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر وحید احمدی در دومین روز از نشست سراسری معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن و تسهیل مدیران دانشگاهی با مسئولان ستاد وزارت علوم، استفاده از ابزار ویدئو کنفرانس در این وزارت آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون چند دانشگاه کشور از جمله دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از امکانات رایانه‌ای محاسبات با حجم و سرعت بالا برخوردار هستند که با همکاری وزارت علوم، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری، این امکانات به شکل شبکه‌ای در اختیار همه دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

دبیر کل شورای عالی عتف با اشاره به ضرورت ثبت عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سامانه سمات گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونان و ابلاغ وزیر علوم، همه دانشگاه‌ها باید 15 درصد اعتبارات خود را به حوزه پژوهش اختصاص دهند که این اقدام پیش شرط تصویب گزارش تفصیلی بودجه آنها در هیئت امنای دانشگاه‌ها است.

وی افزود: بررسی گزارش عملکرد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سامانه سمات مشخص کرد صرفاً یک و نیم درصد اعتبارات پژوهشی این دستگاه‌ها صرف انعقاد قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ضمن تاکید بر بررسی دیدگاه‌های معاونان پژوهشی حاضر در این اجلاس در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های وزارت علوم گفت: استفاده از خرد جمعی رویکرد مهم معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم است و در این راستا با برگزاری اجلاس سراسری معاونان پژوهشی به صورت دوبار در هرسال، همایش مناطق پژوهشی 9گانه کشور و نشست‌های ویژه پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از نظرات معاونان پژوهشی در تدوین برنامه‌ها و اصلاح آیین‌نامه‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام


6455839
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است