بین‌الملل 12:59 - 08 اسفند 1395
دیده‌بان مبارزه با تروریسم انگلیس می‌گوید، این کشور با وجود تهدیدات تروریستی گسترده هنوز با دوران تهدید و جنگ ارتش جمهوری‌خواه ایرلند علیه انگلیس، فاصله دارد و در بدترین سناریو شرایطی مشابه با آن زمان تکرار خواهد شد.

تهدید داعش برای انگلیس کمتر از زمان جنگ با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مکس هیل که اخیرا به عنوان بازرس مستقل دولت برای بازنگری قوانین ضد تروریستی انتخاب شده است، ادعا می‌کند، داعش در حال برنامه ریزی برای انجام حملات گسترده علیه غیرنظامیان است.

هیل که به عنوان یکی از دادستان‌های ضد تروریسم انگلیس شناخته شده است، همچنین اظهار کرده که تهدید داعش همچنان خطری بسیار بزرگ است که "هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد."

وی در مقایسه داعش با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند توضیح داد: این دو گروه اختلافات متعددی در سازمان دهی، نحوه تفکر و استراتژی دارند بنابراین اشتباه خواهد بود که به سادگی جمهوری‌خواهی ایرلندی را با ایدئولوژی افراطی داعش مقایسه کرد.

این مقام امنیتی انگلیسی با این حال تاکید کرد: از منظر تهدیدی که داعش به عنوان یک گروه تروریستی ایجاد می‌کند، به نظر من تعدد و پتانسیل بالای احتمال وقوع حملات جدی علیه  غیرنظامیان بی‌گناه از سو این گروه نشان دهنده خطری گسترده است که هیچ یک از ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

هیل ادامه داد: بنابراین من فکر می‌کنم که اکنون لندن در کم‌ترین حالت با همان تهدیدی مواجه است که در دهه 1970 از سوی فعالیت ارتش جمهوری‌خواه ایرلند با آن مواجه بود.

در این میان کارشناسان تروریستی معتقدند که نهادهای اطلاعاتی انگلیس باید به دلیل کنترل حملات متعدد تروریستی و جلوگیری از وقوع آنها مورد قدردانی قرار بگیرند اما دیده‌بان ضد تروریستی دولت می‌گوید نگران است، با توجه به افزایش احتمال بازگشت صدها تن از انگلیسی‌هایی که کشورشان را به مقصد داعش در سوریه و عراق ترک کرده‌ بودند، امنیت در انگلیس به شدت تحت تهدید قرار دارد.

وی در مصاحبه‌ای با اشاره به تعداد این شهروندان انگلیسی توضیح داده بود که با بازگشت دست‌کم صدها تن از شهروندان انگلیس که پیش از این، این کشور را برای جنگ در کنار داعش ترک کرده بودند، نگرانی بسیار گسترده‌ای وجود دارد.

مسئول بازنگری قوانین ضد تروریستی دولت انگلیس با اشاره به عملیات در موصل و رقه تاکید کرد که به طور قطع ادامه این عملیات و افزایش فشار بر داعشی‌ها احتمال بازگشت این تروریست‌ها به انگلیس را افزایش می‌دهد.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که در گزارش جدیدی نسبت به برنامه ریزی مخفیانه القاعده برای طراحی یک حمله در بریتانیا و غرب پس از سقوط داعش هشدار داده شده است.

براساس این گزارش وقوع حمله‌ای در انگلیس در ابعاد حمله 11 سپتامبر القاعده مدنظر نیروهای این گروه تروریستی است.

انتهای پیام


8858701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواست برای جلوگیری از فاجعه بیشتر در غزه، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس بررسی کارشناسان، شبهاتی مبنی بر سرقت اعضای بدن قربانیان مدفون در گور‌های دسته جمعی توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انصارالله یمن اعلام کرد در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی گزارش دادند جنگنده‌های اسرائیلی یک مقر صلیب سرخ را در غرب غزه مورد حمله قرار داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام رسانه‌های کره شمالی کیم جونگ اون در جریان آزمایش ارزیابی سامانه موشک‌انداز چندگانه که به زودی آزمایش رسمی آن انجام می‌شود، قرار گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ایالات متحده می‌خواهد مراسم اصلی فارغ التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه به دلایل امنیتی لغو کند. 

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است