فرهنگی‌هنری 16:19 - 11 بهمن 1393
در آستانه‌ی جشنواره فیلم فجر
سینما «فرهنگ» با حضور حجت‌الله ایوبی و جمعی از مدیران سازمان سینمایی بازگشایی شد.

آخرین وضعیت بازسازی سینما «فرهنگ»

مجید مسچی مدیر سینماشهر در حاشیه‌ی این برنامه در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا،توضیح داد: سالن 1 سینما «فرهنگ» طی 20 روز گذشته با تلاش شبانه‌روزی که انجام گرفت؛ کاملا نوسازی شد و در این راستا، امکانات فنی و رفاهی مانند صندلی‌ها، کف‌پوش، پرده و سیستم نمایش کاملا تغییر کرد، همچنین مجموعه‌های سرویس هر دو سالن نیز بازسازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سینما «فرهنگ» مشتری‌های محلی دارد و با وجود اینکه پردیس‌های سینمایی در سطح شهر راه‌اندازی شده‌اند، همچنان مشتری‌های خود را حفظ کرده و طبیعتا توقع کیفیت مناسب را نیز از سینما دارد، امیدواریم پس از این بازسازی و از جشنواره فیلم فجر رضایت آن‌ها جلب شود.

مسچی درباره سالن 2 فرهنگ نیز اظهار کرد: طی 10 روز نیز، زمان صرف بازسازی این سالن شد و در زمان مناسب دیگری صندلی‌های آن نیز تغییر خواهد کرد.

این مدیر همچنین درباره خبری که پیش از این درباره ساخت و ساز این سینما مطرح شده بود، اظهار کرد: دو طرح مطرح بود، یکی حفظ سالن‌های موجود و اضافه کردن سه سالن در بخش غربی و دیگری ساخت دوباره کل مجموعه که با توجه به گذشت 40 سال از ساخت این سینما مطرح شده بود که در حال حاضر امکان آن از نظر مالی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فعلا حفظ همین سالن‌ها در دستور کار است، ادامه داد: هنوز هم سینما فرهنگ جزو 5 سالن پرفروش کشور است بنابراین باید تا آخرین لحظه با بهترین کیفیت به مردم خدمات ارائه شود که بازسازی سالن 1 تأیید کننده همین صحبت است.

مسچی درباره انتقال مدیریت این سینما از فارابی به موسسه سینما شهر گفت: با تصمیم آقای ایوبی قرار است این اتفاق بی‌افتد و در حال حاضر نیز مقدمات کار انجام شده اما انتقال به شکل حقوقی کامل انجام نشده است.

مدیرعامل موسسه سینماشهر تاکید کرد:ما از انتقال سینما استقبال می‌کنیم، چون معتقدیم برای سینماداری و اداره سینما انگیزه‌های لازم را داریم.

وی افزود: متأسفانه در گروه قرار گرفتن سینما «فرهنگ» اشتباه بوده است و فروش پایین این سینما در تابستان نشان دهنده این موضوع است. معتقدیم سینماهای مرکز شهر برای سرگروه بودن مناسب‌تر هستند بنابراین پیشنهاد خارج شدن، سینما «فرهنگ» را از گروه داده‌ایم، ضمن آنکه سالن 2 را نیز به گروه هنر و تجربه اختصاص دهیم.

مدیر سینما شهر تأکید کرد: برای اینکه شایعه سودجویی مطرح نشود، پیشنهاد دادیم سالن 2 در گروه هنر و تجربه قرار بگیرد، چرا که نوع مخاطبان این گروه به این سینما نزدیک‌تر هستند. البته تا اواخر اسفند طبق برنامه‌های قبلی پیش می‌رویم و پس از آن برنامه جدید ارائه می‌کنیم.

مسچی همچنین با اشاره به بازسازی پنج سالن سینما آزادی گفت: سالن‌های سینما آزادی برای جشنواره فیلم فجر بازسازی شد و سیستم "دی‌سینما" سالن اصلی نیز بعد از سال‌ها قابل استفاده شد که در جشنواره به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در بازدید ظهر امروز 11 بهمن ماه حجت‌الله ایوبی -رئیس سازمان سینمایی از سینما فرهنگ-، حیدری خلیلی رئیس بنیاد فارابی، طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی، او را همراهی کردند.

انتهای پیام


5743079
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است