اقتصادی 14:34 - 17 خرداد 1399

ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، کاظم خاوازی در حاشیه نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از نهاده‌های دامی که در گمرکات مانده بود آزاد شده است گفت: در روزهای اخیر تنها ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی از بندر امام ترخیص شده و به سرعت در حال توزیع در کشور است.

وی افزود: وزیر راه هم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و علی رغم اینکه در فصل برداشت گندم هستیم ناوگان بسیاری درگیر حمل و نقل این محصول است، کامیون‌های مورد نیاز حمل نهاده‌های دامی نیز اختصاص یافته و نگرانی در خصوص رسیدن این نهاده‌ها به مرغ داران و دامداران وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل بعدی هم ارز مورد نیاز تأمین نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی تأمین می‌شود و امیدواریم بزودی شرایط مناسب در بازار نهاده‌ها دامی به وجود بیاید.

خاوازی تصریح کرد: می‌توان گفت مشکلات موجود در تأمین نهاده‌های دامی حل شده و تنها نکته باقی مانده این است که نهاده‌ها به سرعت به دامداران و مرغداران برسد که این موضوع نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی مشکلات بسیاری دارد که از طریق ورود دانش و فناوری به این بخش قابل حل است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به همکاری تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افق خوبی برای ورود دانش به بخش کشاورزی و بی نیازی از واردات بسیاری از محصولات کشاورزی دیده می‌شود.

خاوازی گفت: تأمین نهاده‌های وارداتی و هوشمند سازی کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است در این وزارتخانه از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ که در این حوزه بتوانند نقش ایفا کنند حمایت می‌کند.

وی افزود: از جمله این حمایت‌ها، تسهیل در صدور مجوز و دادن تضامین مختلف برای فعالیت این شرکت هاست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌هایی وجود دارد که در تأمین کودهای شیمیایی و زیستی می‌توانند کمک شایانی به بخش کشاورزی کنند و در جلسه امروز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد که با این شرکت‌ها فعالیت تنگاتنگی داشته باشیم.

خاوازی همچنین ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک یک میلیون تن خوراک دام با استفاده از سرشاخه‌های نیشکر که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند کمک شایانی به کاهش واردات نهاده‌های دامی کند و هدف وزارت جهاد کشاورزی حمایت از توسعه این دست تولیدات است.


10562391
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است