سیاسی 22:56 - 01 اردیبهشت 1394
دولت ها و شرکت های غربی به گونه ای رفتار می کنند گویی توافق اجتناب ناپذیر است. تجارت در ایران آب دهان شرکت های غربی را سرازیر کرده است.

ایران از الآن بازی را برده است

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری یو اس نیوز (USNews) نوشت ایران از هم اکنون برنده میدان است.

 

 

این پایگاه آمریکایی نوشت رئیس جمهور و مسؤولان اجرایی شرکت های غربی به سرعت در حال بازگرداندن احترام جهانی به ایران هستند.

 

 

در ادامه این مقاله آمده است، دولت ها و شرکت های غربی به گونه ای رفتار می کنند که توافق اجتناب ناپذیر است چون اوباما به دنبال آن است که به هر قیمتی به توافق برسد، و حتی با وجود رد توافق در کنگره، از قدرت خود برای اجرایی کردن آن تا حدممکن بهره ببرد.

 



یو اس نیوز می نویسد، در حالی که مذاکرات جهانی این هفته در وین از سر گرفته می شود، تا اینجا تصور مرگ پیروزی منطقه ای، نظامی، و اقتصادی ایران در مقیاس بزرگتر غیر ممکن به نظر می رسد. از واشنگتن تا برلین، از مسکو تا بِیجینگ، و کشورهای دیگر در این میان، انزوای ایران در حال ناپدید شدن است و دولت ها و شرکت ها در پی بهره برداری از بازگشت این کشور به موضع احترام جهانی هستند.

 



این پایگاه با بیان این مطلب که آینده واضح به نظر می رسد در تشریح آن می نویسد، تسکین تحریم ها به هر نحوی در کار خواهد بود، شرکت های غربی به ایران سرازیر می شوند، اوباما با طفره رفتن از پاسخ درباره دفعی یا مرحله ای بودن لغو تحریم ها و تنها تأکید بر بازگشت پذیربودن آن ها نشانی از انعطاف از خود نشان داده است و مسؤولان دولتی طبق گزارش ها به کنگره گفته اند ایران 30 تا 50 میلیارد دلار از درآمد نفتی مسدودشده خود در حساب های خارجی را با امضای توافق دریافت می کند.

 

 

"مارک دوبوویتز" کارشناس تحریم از بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) درآمد ایران از ناحیه درآمدهای نفتی در طول یک سال از زمان توافق را 118 میلیارد دلار تخمین زده است.

 

 

این پایگاه با ذکر موارد بالا نتیجه گیری می کند تهران با دریافت منابع مالی بازوی خود را متجاوزکارانه تر بر منطقه خاورمیانه خواهد اندخت و جنایات منطقه ای این کشور به نوبه خود ایران را به سکوی پرتاب خواهند رساند. همه این ها در شرایطی که تهران همچنان به دنبال کردن تسلیحات هسته ای ادامه خواهد داد چرا که دنیا به شدت از ابزارهای متوقف کردن آن عقب نشینی کرده است.

 



این پایگاه خبری به نقل از "اِد رویس" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می نویسد: «در جریان مذاکرات، ما زمین خود را واگذار دادیم و ایران در هر گام مذاکرات از ما زمین برده است»

 



یو اس نیوز همچنین نوشت، به جز حیطه نفت نیز تجارت در ایران آب از دهان شرکت های غربی سرازیر کرده و توافق موقت ژنو در اواخر 2013 به میزان 30 درصد صادرات آلمان به ایران را افزایش داده است. از طرفی روسیه از تحویل سامانه دفاع موشکی S-300 به ایران خبر داده است که پیش از این در سال 2009 از تحویل آن سرباز زده بود. به علاوه روسیه و چین برای ساخت 5 نیروگاه هسته ای دیگر در ایران توافق کردند که زمینه های جدیدی برای تسلیحات هسته ای ایران می گشاید. جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا نیز با امضای توافق همکاری اطلاعاتی با ایران به بیش از 10 سال قطع ارتباط با تهران پایان داد.

 

 

این پایگاه آمریکایی در پایان می افزاید: «آیا برای یک توافق جهانی هسته ای با ایران آماده اید که باعث شادی اوباما، رواج تجارت شرکت های غربی، قدرت گرفتن ایران، وحشت متحدین منطقه ای ما و باقی گذاردن خاورمیانه در وضعیتی بسیار خطرناکتر از گذشته می شود؟ دنیا که به نظر آماده می آید.»

 

 

 

505


6239858
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است