علمی فناوری 11:25 - 06 آذر 1393
دوش ایوا با کنترل میزان آب مصرفی در حمام‌ها، میزان هدررفت آب را تا نصف میزان معمول کاهش می‌دهد. کمک‌دست این گجت نیز اپلیکیشنی است که علاوه بر اعمال تنظیمات دلخواه، با ثبت میزان مصرف آب شما را به کاهش طول استحمام ترغیب می‌کند.

ایوا ، گجتی که مصرف آب حمام را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد!+فیلم
به گزارش گروه دانش عرش نیوز:

استحمام انسان‌ها نقش بسیار مهمی در هدر رفتن آب‌های کره زمین دارد؛ آبی که برای تصفیه آن هزینه‌ها و زحمات بسیاری صرف شده و البته برای مدتی است که خطر کاهش شدید آن در رسانه‌ها و از سوی دولت‌ها -از جمله ایران- گوشزد می‌شود.



حالا یکی از مخترعین آمریکایی دست به تولید دوشی هوشمند زده که قادر است میزان آب مصرفی در حمام را تا نصف کاهش دهد. این دوش با نام Eva جریان آب را دقیقا در زمانی متصل می‌کند که واقعا شما به آن نیاز داشته باشید.





اپلیکیشنی نیز به همراه این دستگاه منتشر شده که علاوه بر اعمال تنظیمات دلخواه، با ثبت میزان مصرف آب و مقایسه آن با دیگر کاربران، شما را به کاهش طول زمان استحمام ترغیب می‌کند.

قاعدتا حاصل چنین فرآیندی بر روی کاغذ باید کاهش مصرف آب و بالطبع سقوط شدید قبض‌های آب باشد.



ایوا در فرآیند ابداعی اش، سه عادت معمول و نه چندان جالب مردم در هدر رفتن آب حمام را مورد توجه قرار داده؛ باز کردن شیر آب و انتظار بیش از حد معمول برای گرم شدن آب، بازگذاشتن آب در زمانی که برای برداشتن شامپو و استفاده از آن تلف می‌کنیم و طولانی شدن بی‌دلیل حمام رفتن افراد که شاید مهم‌ترین دلیل تلف شدن آب باشد.



به محض بازشدن شیر آب، ایوا درجه آب را کنترل می‌کند و در هنگامی که به درجه دلخواه کاربر رسید، آب به شکل اتوماتیک قطع و به شما خبر می‌دهد که حالا زمان ورود به حمام است. پس از ورود و قرارگرفتن در زیر دوش می‌توانید از همان لحظه نخست دمای دلخواهتان را داشته باشید.



در مرحله بعد نیز به میزان فاصله ای که با ایوا و دوش حمام داشته باشید، فشار آب تنظیم می‌شود؛ اگر دقیقا در زیر دوش باشید آب با حداکثر سرعت جریان دارد، اگر اندکی برای برداشتن شامپو فاصله بگیرید این جریان آهسته‌تر می‌شود و در صورت دور شدن کامل آب همچنان جریان کندتری پیدا خواهد کرد.



در نهایت نیز اگر بیش از حد زیر آب بمانید، ایوا به شما اخطارهایی می‌دهد. تمامی این اتفاقات با استفاده از سنسورهای پراکسیمیتی و دیگر سنسورهای ویژه ای است که در ایوا پیشبینی شده است.



تعبیه ایوا در حمام‌ به همراه اپلیکیشنی که می‌تواند عادات و تنظیمات خاص و دلخواه تان را به ثبت برساند، به ادعای سازنده آن میزان مصرف آب در حمام را تا نصف کاهش خواهد داد.





ایوا هم اکنون دوران جذب کمک مالی در ایندیگوگو را طی می‌کند و هدف اولیه جذب کمک مالی را بر روی ۵۰ هزار دلار قرار داده است. هم اکنون و در زمان نوشتن این معرفی میزان جذب مالی ۴۲ هزار دلار رسیده که با توجه به باقی ماندن ۲۶ روز تا پایان زمان کمپین، به نظر ایوا مرحله تولید را تجربه خواهد کرد.



قیمت این محصول برای بازارهای آمریکا ۱۰۹ دلار اعلام شده است و از سال آینده به پشتیبانان پروژه ارسال خواهد شد.



مشاهده فیلم



منبع:گجت نیوز

5282499
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است