بین‌الملل 07:23 - 05 خرداد 1394
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، انتقادهای روزنامه نیویورک تایمز را مبنی بر اینکه که وی به ارعاب مطبوعات پرداخته است، به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، انتقادهای روزنامه نیویورک تایمز را مبنی بر اینکه که وی به ارعاب مطبوعات پرداخته است، به شدت محکوم کرد.
اردوغان در کنفرانسی در ترکیه خطاب به نیویورک تایمز اعلام کرد « تو یک روزنامه هستی و باید بدانی که بایستی سرجای خود بمانی ».
وی همچنین در سرمقاله ای که روز جمعه منتشر شد، اقدامات روزنامه نیویورک تایمز آمریکا را غیر اخلاقی توصیف و آن را به « زیر پا گذاشتن محدودیت های آزادی و مداخله در امور داخلی ترکیه متهم کرد ».
روزنامه نیویورک تایمز رئیس جمهور ترکیه را متهم کرده است که قصد دارد مطبوعات مستقل کشورش را به سکوت وادار کند.
نیویورک تایمز همچنین با اشاره به «ارعابی شدید» هشدار داد « این نوع دستکاری شدید روند سیاسی اشتباه شدیدی خواهد بود و دموکراسی را در کشورهای که پیش از آن نیز در سطح نامطلوبی بود، باز هم بیشتر ضعیف خواهد کرد.
اردوغان که به استبداد متهم شده است، در روزهای اخیر، به روزنامه پر تیراژ حریت حمله کرده بود زیرا این روزنامه محکوم شدن محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر و متحد رژیم ترکیه را به اعدام پوشش داده بود.
این روزنامه با اعلام «مجازات اعدام با 52 درصد آراء» که ظاهرا القا کرده بود رئیس جمهور ترکیه نیز ممکن است به چنین سرنوشتی دچار شود »، هدف حمله رسانه های طرفدار دولت قرار گرفت. رجب طیب اردوغان نیز با 52 درصد آراء به ریاست جمهوری انتخاب شد که به 52 درصد آرای مرسی بسیار شبیه است.       
اردوغان بار دیگر به گروه مطبوعاتی دوغان که مالکیت حریت را نیز در اختیار دارد، حمله و خاطر نشان کرد « قانون اساسی و نظام ریاست جمهوری جدید برای همیشه راه را به روی چنین کودتاهایی مسدود خواهد کرد ».   




انتهای پیام/

6444409
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است