استانی 15:31 - 27 دی 1395
استاندار یزد خبر داد:
یزد ـ استاندار یزد گفت: برای انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد نیاز به مشارکت اقتصادی مردم است و در این زمینه برآوردهایی نیز انجام شده است.

نیاز به مشارکت اقتصادی مردم یزد برای انتقال آب از خلیج‌فارس

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه هزینه های اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به یزد بسیار بالا است و از عهده دولت یا یک تیم و گروه خارج است، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اگر فقط ۵ هزار نفر از مردم یزد امکان سرمایه گذاری در این زمینه را داشته باشند، می‌توان طرح را تا حدی پیش برد.

وی بیان کرد: این ۵ هزار نفر باید در مدت پنج سال یک میلیون تومان مشارکت کنند به عبارتی هر نفر سالی ۲۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری انجام می دهد که در صورت جمع آوری این رقم، وام بدون بهره ای نیز از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص می‌یابد.

میرمحمدی با بیان اینکه مسئله آب، مهمترین مسئله استان یزد است، تاکید کرد: برای حل مشکل آب در استان یزد نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم زیرا ابعاد کار بسیار گسترده است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع بحران‌ها و حوادث طبیعی و انسانی که ممکن است در استان یزد رخ دهد، افزود: برای هر بحرانی تدبیری است و می توان با برنامه ریزی و آموزش از بحران ها عبور کرد.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه باید برای مقابله با طوفان و ریزگرد عملیات بیابان زدایی و افزایش پوشش گیاهی انجام شود یا برای زلزله، مقاوم سازی صورت گیرد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: برای مقابله با خشکسالی نیز ضمن انجام اقداماتی نظیر انتقال آب، باید بر موضوع بهره وری آب و مدیریت مصرف آب نیز تاکید و توجه جدی صورت گیرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحران ها تنها مربوط به حوادث طبیعی نیست، افزود: کشور و استان ما گاهی ممکن است دچار بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی شود که در همه موارد باید برای مقابله با بحران برنامه داشت.

وی بر لزوم نگاه همه‌جانبه به مقوله بحران تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه بحران بسیار وسیع و گسترده است بر این اساس نیاز است نگاه جدی‌تری به راهکارهای مقابله با بحران  های مختلف داشته باشیم.


8672507
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است