اقتصادی 09:00 - 09 مهر 1393
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
جدی‌ترین واکنش به این طرح در آخرین جلسه هئیت دولت مطرح شد، زیرا براساس تصمیم دولت اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان در زمان مقرر (اول آبان) اجرایی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بحث دریافت کارمزدها از پذیرندگان دستگاه‌های کارتخوان حدود دو هفته‌ای است که در سیستم بانکی مطرح شده و در این بین نظرات مثبت و منفی در خصوص اجرای این طرح مطرح شده است.



به گونه‌ای که مدیرعامل شاپرک با بیان اینکه باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد از اجرای این طرح خبر داد و پس از آن مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی هم به ارایه توضیحاتی در این خصوص پرداخت که طبق گفته‌های وی علت دریافت این کارمزدها هزینه های نگهداری و بازسازی شبکه با توجه به مستهلک شدن دستگاه های pos است و یارانه ای که به بانک‌ها برای نگهداری به شبکه پرداخت می شود جوابگو نیست.



اما در این بین اتاق اصناف تهران از مخالفان این تصمیم است و معتقدند اعمال کارمزد بر دستگاه های کارتخوان باعث انصراف مردم از استفاده از این دستگاه ها و افزایش قیمت تمام شده کالا و خدمات خواهد شد. 



جدی‌ترین واکنش به این طرح  در جلسه آخر هئیت دولت مطرح شد، زیرا براساس تصمیم دولت اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان در زمان مقرر (اول آبان) اجرایی نخواهد شد، زیرا این طرح نیاز به بررسی بیشتر دارد.



در همین ارتباط بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در هیات محترم دولت تدبیر و امید و مفاد تصویب نامه مورخ 93.7.6 هیات محترم وزیران، مقرر گردید پیش از اجرایی شدن طرح، موضوع در شورای پول و اعتبار مطرح و پس از اخذ نظرات اعضای محترم شورا و بر مبنای تصمیم اتخاذ شده، کارمزد خدمات خرید الکترونیکی از طریق پایانه‌های فروش به مرحله اجرا درآید.



گفتنی است؛ نکته مهم در این بین واکنش صاحبان دستگاه‌های کارتخوان است، باید دید همانطور که سال‌ها وقت برد تا به این سیستم الکترونیکی جدید عادت کنند می‌تواند به سرعت با این طرح جدید کنار بیایند یا دوباره به سیستم نقدی و اسکناس و مشکلات آن باز خواهند گشت. 



باید در همه زمینه‌ها با دنیا همگام شویم

 

در همین خصوص "حسین پورزرندی" مدیر عامل بانک شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: من به دلیل اینکه مدیر عامل بانک هستم و باید در چارچوب های بانک مرکزی فعالیت کنم، با اجرای طرح دریافت کارمزد از پذیرنده ها موافق هستم.



وی افزود: اما اگر بخواهم از نظر یک فرد خارج از سیستم بانکی در این ارتباط نظر بدهم، تحلیل هایی در خصوص اجرای این طرح دارم.



پورزرندی در ادامه در پاسخ به این سوال که با اجرای این طرح، استقبال از کیف پول الکترونیکی بیشتر خواهد شد یا خیر؟ گفت: اگر در کشور قصد این را داشته باشیم که با دنیا که توسعه یافته تر و با تجربه تر از ما است خود را همراه کنیم، باید در همه زمینه ها برای پیشرفت و ارایه خدمات بهتر تلاش کنیم.



وی ادامه داد: اگر در همه کشورهای دنیا برای دستگاه های کارتخوان کارمزد دریافت می شود و ما هم قصد اجرای این طرح را داریم، باید ارایه خدمات سیستم بانکی و الکترونیکی را هم کاملا با دنیا هماهنگ و به سمتی حرکت کنیم که همانند خدماتی که در کشورهای دیگر در اختیار مشتری قرار می‌دهند را به مشتریان، ارایه کنیم.



مدیر عامل بانک شهر اجرای طرح امضا الکترونیکی را به عنوان مثال بیان کرد و افزود: یکی از خدماتی که در کشورهای دیگر مرسوم است اما متاسفانه در کشور ما امکان راه‌اندازی آن وجود ندارد، امضا الکترونیکی است زیرا ما تلاش بسیاری برای راه‌اندازی این طرح داشتیم، که اجرایی نشد پس اگر قصد هماهنگی با سایر کشورها را داریم، باید در همه زمینه ها باشد نه فقط یک سری از خدمات خاص.



انتهای پیام/


4844250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، برای هدایت منابع اعتباری بانک‌ها به سمت تولید راهکار‌های مختلفی وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه به سبب اهمیت موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است