اجتماعی 10:14 - 10 اسفند 1395
وزیر دادگستری/۲
وزیر دادگستری گفت: هر سال جرم انگاری را بیشتر کردیم ولی جرم و مجرمین بیشتر شده به طوری که در حال حاضر از بیان تعداد متهمین و پرونده ها خجالت می کشیم.

باید به سمت کاهش جرائم حرکت کنیم/ هرسال جرم انگاری را بیشتر کردیم ولی جرم و مجرمین بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه سخنرانی خود در اولین همایش ملی سایبری ادامه داد: انسان دنیای ناشناخته و لایتناهی است که بخشی از دنیای امروز با فضای سایبر در حال تکمیل است.

وی گفت: اگر کشور امروز خواستار علم و امنیت است باید به علم و دانش اهتمام بورزد.

پورمحمدی افزود: همچنین اگر خوستار سلامت در جامعه هستیم باید بدانیم که سلامت نیز در افق علم و فناوری اتفاق میفتد.

ما در عرصه سلامت قراردادی هستیم درحال که دنیای واقعی همه ابزارهای واقعی خود را میخواهد.

وزیر دادگستری بیان کرد: ما در کشورمان جرم انگاری میکنیم تا جامعه را اصلاح کنیم اما با این کار فقط تعداد متهمین، زندانیان و جرم بیشتر شده است که این امر نشان می دهد این چرخه بی پایان و معیوب است.

پورمحمدی با اشاره به اهتمام در امر جرم انگاری گفت: اگرچه در امر جرم انگاری باید اقدامات بسیار مناسبی انجام گیرد اما باید به ابعاد مختلف نیز توجه شود.

وی گفت: هرسال جرم انگاری را بیشتر کردیم ولی جرم و مجرمین بیشتر شده به طوری که در حال حاضر از بیان تعداد متهمین و پرونده ها خجالت می کشیم.

پورمحمدی تصریح کرد: باید رویکرد و نگاهمان را در زمینه کاهش جرائم تغییر دهیم.

وی ادامه داد: باید ببینیم که آیا با آمدن فضای مجازی باید منتظر جرم بیشتری در آینده باشم یا دنبال راهی برای جلوگیری و کنترل این امر بگردیم.

وزیر دادگستری گفت: هر تکنولوژی ابزار کنترلی خود را نیز می تواند بسازد یا میتوان تشخیص داد که با همان فناوری به نحوی کنترل کنیم که خروجی آن فناوری با آسیب و جرم کمتر مواجه باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارشناسانی در حوزه سایبری بیان کرد:

پورمحمدی افزود: مطالعاتی که در حوزه سایبری در حال انجام است بخشی به صورت لوایح و دستورالعمل ها شکل می گیرد اما باید توجه کرد که تغییر رویکرد مقابله و کاهش جرم در این حوزه را نیز باید مدنظر قرار داد و از ساختن عناوین مجرمانه جدید خودداری کنیم و اقداماتمان در حوزه محدودسازی فناوری نباشد.


8867905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است