اجتماعی 18:00 - 06 اسفند 1396
سرخط اخبار اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه
ارسال طرح اصلاح شده ترافیک جدید به فرمانداری، سهم ۶۶ درصدی تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی، گسترش طرح شهاب برای شناسایی استعدادها و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا بود.

سهم بالای تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی/تخفیف 90 درصدی طرح ترافیک برای خبرنگاران

به گزارش ایسنا، تا زمان انتشار این گزارش بیش از ۷۰ محتوای خبری روی خروجی تحریریه اجتماعی ایسنا قرار گرفت. برخی از مهم‌ترین اخبار امروز به شرح زیر است:

مهندس طاهر موهبتی- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه قاعدتا افرادی که از بیمه رایگان استفاده می‌کنند، باید کسانی باشند که بضاعت مالی برای پرداخت حق بیمه را ندارند، گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد از روستاییان ما زیر خطی هستند که توانایی پرداخت حق بیمه ندارند، اما می‌بینیم که ۱۰۰ درصد روستاییان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند. البته تاکید می‌کنم که هیچ تغییری در بیمه رایگان اتفاق نیفتاده است و کماکان تمدید آن به روال سابق وجود دارد.

دکتر سیدحسن هاشمی -  وزیربهداشت نیز در سومین جلسه آموزشی معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: مردم را نباید ترساند و بدبین کرد و بهتر است به جای دادن اخبار منفی، نشاط را در جامعه گسترش دهیم، زیرا امروزه تاب آوری مردم بسیار کم است و به جای دادن اخبار منفی به مردم، مشکلات را کم کنیم.

سرویس خانواده ایسنا نیز در گزارشی موضوع نگرانی از ورشکستگی و «تفکیک جنسیتی» در مهدهای کودک با اجرای یک مصوبه را مطرح کرده است. فاطمه دعایی - رئیس هیئت مدیره کانون همیاری و توسعه مهدهای کودک کشور- در این خصوص توضیح داده است که مهلت ۵ ساله مصوبه آزمایشی صدور مجوز برای مقطع پیش دبستانی به وسیله آموزش پرورش به پایان رسیده است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم، از مرداد سال ۸۷ طرحی که به شکل آزمایشی به مدت ۵ سال،  تنها مرجع صدور جواز برای کودکان ۴ تا ۵ ساله، آموزش و پرورش باشد را تصویب کرد، اما بعد از گذشت ۵ سال کارنامه خوبی از آموزش و پرورش ارائه نشد.

علی دهقان کیا -نایب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران- نیز  امروز ضمن تقدیر از مجلس برای تصویب پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی، در عین حال ابراز امیدواری کرد که شورای نگهبان با مصوبه "واریز سهم درمان و سایر منابع تامین اجتماعی به حساب خزانه داری کل کشور " مخالفت و آن را رد کند.

رضوان حکیم زاده -معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش- از گسترش طرح شهاب برای شناسایی استعدادها و تقویت مدارس سمپاد در دوره متوسطه دوم خبر داده است. وی در این باره گفت: ما نمی‌توانیم صحبت از حذف کنکور کنیم در حالی که در سن ۱۲ سالگی سخت‌ترین کنکور را برای فرزندانمان برگزار کنیم که از هر  ۱۶ نفر یک نفر پذیرفته شود. این درحالیست که همه آنانی که قبول نشدند نیز جزء دانش آموزان برگزیده ما هستند.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه امتحانات نهایی خردادماه سال ۱۳۹۷ توسط مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

شاهرخ فاتح -رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی- از کمبود ۵۱ درصدی بارش کشور طی پنج ماه گذشته خبر داده و گفته است: بارش کل کشور از ابتدای مهرماه ۹۶ تا روز شنبه (۵ اسفندماه) ۶۷ میلی‌متر ثبت شده است که در مقایسه با بلندمدت حدود ۵۱ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

احد وظیفه - مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی- با اشاره به ورود سامانه بارشی دیگری به کشور گفت: فردا موج بارشی دیگری ازغرب وارد کشور و موجب بارش در نوار غربی می‌شود. روز سه شنبه (۸ اسفند ماه) گسترده فعالیت این سامانه، نیمه غربی، برخی مناطق مرکز و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

محسن هاشمی -رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش- از ارسال طرح ترافیک جدید که در جلسه امروز اصلاحات آن صورت گرفت به هیات تطبیق فرمانداری خبر داده است. او با بیان اینکه در جلسه امروز به موارد مورد اعتراض فرمانداری درباره طرح ترافیک جدید پاسخ داده شد و این اعتراضات مورد بررسی قرار گرفت، گفته است که برخی از این اعتراضات با رأی مثبت اعضاء تغییر کرد و برخی دیگر نیز با پافشاری اعضاء مورد تاکید قرار گرفت.

محمد حسین مقیمی – استاندار تهران – از مقاوم سازی ۷۰ درصد ساختمان‌های روستایی در برابر زلزله خبرداده است. او در این خصوص گفت: بعد از زلزله بم در کشور تصمیماتی گرفته شد که یکی از آنها  مقاوم سازی روستاها تا ۱۰ سال آینده در برابر زلزله بود که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های روستایی تا کنون در مقابل زلزله مقاوم شده اند و باید تلاش کنیم باقی ساختمان‌ها نیز مقاوم شوند. تصمیم دیگر این بودکه ساختمان‌های دولتی در برابر زلزله مقاوم شوند که حرکت‌هایی در این ز مینه آغاز اما متوقف شد که باید مجددا فعال شود.

سردار حسین اشتری – فرمانده ناجا- اعلام کرد: امسال جرائم در فضای مجازی ۴۴ درصد افزایش داشته است و درعین حال قدرت کشف پلیس نیز ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به گفته وی، هفت آزمایشگاه ادله دیجیتال در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، تهران بزرگ و ...راه اندازی شده است.

رئیس پلیس فتای ناجا نیز اعلام کرد که 46 درصد کل جرایم فضای مجازی کشور در تلگرام و 20 درصد نیز در اینستاگرام رخ می‌دهد.

:تیترهای زیر پنج خبر اول و پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش هستند

برف و باران در اکثر راه‌ها/ ۶ محور مسدود

برنامه امتحانات نهایی خرداد ۹۷ دانش‌آموزان اعلام شد

برف و باران ایران را فرا می‌گیرد

تکالیف جدید سازمان بیمه سلامت

نگرانی از ورشکستگی و «تفکیک جنسیتی» در مهدهای کودک با اجرای یک مصوبه

انتهای پیام


9691642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است