وبگردی 23:25 - 03 دی 1393
متخصص طب سنتی دمنوش‌های مفید برای فصل زمستان را معرفی کرد و گفت: این دمنوش‌ها برای مقابله با بیماری‌های فصل سرما توصیه می‌شوند و بهتر است با عسل، خرما یا توت مصرف شوند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در فصل زمستان و از دیدگاه طب سنتی نوشیدنی و دمنوش‌هایی توصیه شده که مصرف آنها به هضم غذا،تقویت دستگاه گوارش، رفع دردهای مفصلی و رفع بیماریهای ویروسی کمک می‌کند.

 

این متخصص طب سنتی گفت: دمنوش دارچین به عنوان یک دمنوش ضد دیابت و سرماخوردگی مشهور است.این دمنوش برای رفع و درد مفاصل و کم‌خونی مفید است.

 

وی افزود: مصرف دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز به دلیل طبع گرمی که دارد در فصل زمستان توصیه می شود.این گیاهان آرام‌بخش هستند و در این فصل به دلیل خاصیت درمانی در گرفتگی گلو و تنگی‌نفس بسیار کاربرد دارد.

 

حسینی گفت: دمنوش زیرفون نیز ضد سردرد و میگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، بیماری‌های ریوی و زکام است و مصرف آن برای درمان رماتیسم، آرتروز، نقرس و سیاتیک مفید است.

 

وی دمنوش بادرنج‌بویه را به عنوان دمنوش مفید دیگری در فصل زمستان معرفی کرد و گفت: این دمنوش برای قلب و اعصاب مفید است.مغز را تقویت می‌کند، خون‌ساز بوده و برای دردهای گوش و کلیه مفید است.

 

این متخصص طب سنتی افزود: سرخارگل یا گیاه اکیناسه سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند حتی این گیاه ضدالتهاب است و مثل آنتی بیوتیک عمل می‌کند.

 

حسینی دمنوش آویشن را با خاصیت ضدعفونی کنندگی موثر دانست و گفت: این دمنوش برای باز شدن بینی و تسکین سرفه به هنگام سرماخوردگی مصرف شود.

 

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دمنوش بادرنجبویه برای درمان سرفه‌های شدید و تسکین مشکلات تنفسی موثر است و به عنوان یک داروی تب‌بُر عمل می‌کند.

 

وی تصریح کرد: دمنوش رازیانه نیز رفع کننده نفخ است و خواص گوارشی دارد.

 

وی دمنوش مریم‌گلی را برای درمان عفونت‌های تنفسی، سینوزیت و آنفلوانزا مفید دانست و گفت: دمنوش اکالیپتوس نیز برای درمان سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارد.

انتهای پیام/ض

منبع:صبحانه




5478843
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی رهبر انقلاب در دیدار شاعران گفتند: «اشعار حماسی درباره فلسطین باید ترجمه شود تا پیامش به مردم غزه برسد، خودمان را مخاطب این مطالبه دیدیم.» اما جهادی‌ها، کجا و قریحه شاعری، کجا؟ پس تلاش کردیم به شیوه خودمان به فرمان رهبری لبیک بگوییم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک متخصص روانشناسی، اعتقاد به برنده بودن سرانجامی ندارد و معمولاً مثل جنگ‌ها که برنده و بازنده دارد، خسارت آن در نهایت برای کسی است که بازنده را از میدان زندگی خود خارج می‌کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابلاغ تعرفه‌های خدمات روانشناسی و دریافت حق ویزیت سلیقه‌ای روانشناسان؛ از ۳۵۰ هزار تومان گرفته تا ۲ میلیون تومان، ماجرایی تکراری است که هر سال از پایین بودن دخل و بالا بودن خرجِ کلینیک‌های روانشناسی آب می‌خورد؛ همین موضوع اما باعث شده استفا...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که کیفر اعدام و ترس از آن برای ایجاد ارعاب و واهمه در نهاد اشخاصی که مصمم به ارتکاب این جرائم هستند، موثر واقع نشده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» استادان دانشگاه‌های امریکا نیز به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند. اعتراضات در حمایت از فلسطین و اعتراض به نسل‌کشی درغزه به ۵۸ دانشگاه امریکا گسترش یافت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره حکم وجوب دفاع از ممالک اسلامی را می خوانید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» احساس غرق شدن در زندگی روزمره چیزی است که همه ما هر از گاهی تجربه می‌کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانه‌های اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گازگرفتگی یا خراشیده‌شدن توسط حیوانات، حتی موارد جزئی آن گاهی می‌تواند مشکل‌ساز شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مطالبات مردمی در حوزه عفاف و حجاب واقعیتی انکارناپذیر است. همین مسأله هم موجب شده تا حتی منتقدان طرح نور نتوانند در انتقادات‌شان این مسأله را نادیده بگیرند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است