اجتماعی 10:37 - 31 اردیبهشت 1397
درحالی که فوران مواد مذاب از آتشفشانی در یکی از جزایر هاوایی ادامه دارد یک نفر در اثر پرتاب گدازه به شدت زخمی شده است.

تهدید جدیِ پرتاب مواد مذاب از آتشفشان هاوایی

به گزارش ایسنا، این مرد در بالکن خانه‌اش نشسته بود که مواد مذاب از آسمان روی او ریخت. یک سخنگوی شهرداری ناحیه گفت که گدازه روی پاهای این مرد ریخت و استخوان هایش را خرد کرد.

این سخنگو به رویترز گفت وزن گدازه‌ها گاه می‌تواند به اندازه یک یخچال باشد. این اولین جراحت جدی ناشی از فوران‌های اخیر است.

آتشفشان کیلاویا در "جزیره بزرگ" هاوایی در میانه اقیانوس آرام از ابتدای ماه مه شروع به فعالیت کرد و وضعیت ساکنان این منطقه روز به روز بدتر شده است.

روز شنبه یک جاده مهم ساحلی که مسیر اصلی خروج از منطقه است در معرض مواد مذاب قرار گرفت و در شرف مسدود شدن بود.

همزمان خطر رسیدن جریان مواد مذاب به اقیانوس و در نتیجه انتشار گازهای سمی ناحیه را تهدید می کند.

به گفته سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا رسیدن مواد مذاب به آب دریا واکنشی شیمیایی پدید می آورد که با انتشار هیدروکلوریک اسید و ذرات ریز شیشه همراه است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در روزهای شنبه و یکشنبه جریان مواد مذاب شدیدتر شد و سازمان نظارت بر آتشفشان های هاوایی گفت که شدت فوران ها افزایش یافته است.

اکنون دو جریان متفاوت مواد مذاب که از شکاف‌های مختلف راه می‌افتد در حدود هزار و ۶۰۰ متری از ساحل در هم ادغام شده است.

زمین شناسان هشدار داده اند که رفتار جریان مواد مذاب غیرقابل پیش بینی است و ساکنان را ترغیب به مراعات همه هشدارها کرده اند.

حوالی نیمه شب جمعه و صبح شنبه انفجار بزرگی در قله آتشفشان روی داد و یک توده گاز آتشفشانی را تا ارتفاع سه کیلومتری راهی آسمان کرد.

در بخش هایی از جزیره ده ها هزار نفر از مردم خانه هایشان را ترک کرده اند. در چند ناحیه هم آتش سوزی های طبیعی شروع شده است.

به رغم این وضعیت نگران کننده کسب و کارها در هاوایی می گویند که فعالیت های تفریحی به روی عموم باز است و فرودگاه‌ها هم فعال هستند.

انتهای پیام


9785483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است