بین‌الملل 21:07 - 08 بهمن 1393
تهران - ایرنا - دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه اتحادیه عرب تحولات یمن را از نزدیک دنبال می کند، گفت: در حال حاضر مشورت هایی با برخی کشورهای عربی برای برگزاری نشست فوق العاده وزیران امور خارجه با هدف بررسی تحولات یمن جریان دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نبیل العربی روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشی در باره درخواست یمن برای به تعویق افتادن نشست اتحادیه عرب خاطرنشان کرد که به رغم این درخواست، مشورت های اتحادیه عرب در باره تحولات یمن همچنان جریان دارد.



نبیل العربی روز گذشته در تماس تلفنی با عبدالله محمد الصایدی وزیر امورخارجه یمن در باره تحولات این کشور و تلاش های جمال بن عمر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و نیز حمایت های اتحادیه عرب برای برون رفت یمن از بحران موجود گفت و گو کرده بود.



دبیر کل اتحادیه عرب همچنین از تلاش های عبد ربه منصورهادی رییس جمهوری (مستعفی) یمن برای بازگشت امنیت و ثبات به این کشور و اجرای مصوبات نشست گفت و گوی ملی و توافقنامه صلح و نیز طرح شورای همکاری خلیج فارس در باره حل مسالمت آمیز بحران یمن حمایت کرد.



این در حالی است که رییس جمهوری و نخست وزیر یمن پنج شنبه گذشته از سمت خود استعفا کردند.



یمن در روزهای اخیر دستخوش ناآرامی های گسترده و صحنه درگیری میان نیروهای انصارالله و نیروهای دولتی بوده است. طرفداران انصارالله در روزهای اخیر مقابل اقامتگاه ریاست جمهوری در صنعا تجمع کرده و کنترل نهادهای دولتی در این کشور را به دست گرفتند.



یکی از عوامل تشدید درگیری های چند روز اخیر، اصرار رییس جمهوری (مستعفی) و مقام های این کشور برای چند ایالتی شدن یمن است.



'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن ماه هاست که با جنبش انصارالله که قویترین گروه سیاسی در این کشور به شمار می رود بر سر قانون اساسی مقابله می کند. انصارالله مخالف طرح چند ایالتی شدن یمن است زیرا از بین رفتن یکپارچگی این کشور را منجر می شود.



یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت 'علی عبدالله صالح' دستخوش ناآرامی است.



شبد**1480** 3404

انتهای پیام /*


5725664
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است