فرهنگی‌هنری 14:00 - 06 خرداد 1396
در نمایشگاهی یک روزه
روز گذشته ۵ خرداد نمایشگاه یک روزه آثار جواد بختیاری در محل منزل سفیر کره جنوبی برپا شد که به گفته بختیاری، این رویداد می تواند الگویی برای سفارتخانه های ایران باشد.

آثار هنرمند ایرانی به منزل سفیر کره جنوبی رفت/ ارائه یک پیشنهاد

جواد بختیاری هنرمند عرصه هنرهای تجسمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نمایشگاه یک روزه ای که در محل منزل سفیر کره جنوبی از آثار وی برپا شد، گفت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر ارائه کردم که ۱۰ اثر نقاشی، ۱۰ اثر خوشنویسی و ۱۰ اثر نقاشیخط بود.

وی درباره روند شکل‌گیری این نمایشگاه توضیح داد: سال گذشته یک نمایشگاه مشترک با هنرمندان خوشنویس کره جنوبی در محل خانه هنرمندان ایران بر پا شد که کلید برپایی این نمایشگاه از همان جا زده شد. من هم در آن نمایشگاه آثاری ارائه داده بودم و سفیر کره جنوبی هم از آن نمایشگاه دیدن کرده بود و آثارم را پسندید.

این خوشنویس ادامه داد: به گمانم این نمایشگاه یک اتفاق خاص است زیرا یک مرکز که عمدتا فعالیت دیپلماتیک سیاسی انجام می دهد با رویکرد فرهنگی نمایشگاهی از آثار یک هنرمند از کشوری که میزبان است ارائه داده است. قطعا این نمایشگاه با اینکه یک روزه برگزار شد اما بازتاب های خوبی در فضای فرهنگی و حتی سیاسی دارد.

بختیاری بیان کرد: من حتی به این فکر کردم که به وزارت خارجه کشورمان این پیشنهاد را بدهم که از این اتفاق تقلید کند و از آثار هنرمندان کشورهای مختلف چنین نمایشگاه هایی برپا کنیم. چنین اتفاقی در مناسبات سیاسی هم تاثیر می گذارد و حداقل این است که یک تاثیر خاطره انگیز را ایجاد می کند.

وی در پایان با بیان اینکه ابتدا قرار نبود آثار این نمایشگاه برای فروش باشد اما در نهایت برای فروش گذاشته شد، گفت: سفارت کره جنوبی مهمانانی دعوت کرده بود که عمدتا از شرکت هایی بودند که با آنها در تعامل اقتصادی هستند. من هم مهمانانی دعوت کرده بودم و فضای نمایشگاه بسیار شلوغ بود و در نهایت معدل خوبی در فروش به دست آمد. 


9131405
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» احمد ابوالقاسمی با حضور در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق از نسبت فامیلی‌اش با علیرضا قربانی، خواننده کشورمان گفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تصویربرداری سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده به پایان رسیده و به زودی روی آنتن تلویزیون می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: سازمان اوقاف توجه ویژه‌ای به دانش بنیان‌ها دارد و در صدد هستیم همه وقف را به صورت دانش بنیان ارائه کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است