سیاسی 21:57 - 01 مرداد 1396
در دیدار جابری انصاری و الجبوری عنوان شد
در دیدار معاون وزیر خارجه ایران و رئیس پارلمان عراق ضمن گفتگو درباره مسائل منطقه، بر اهمیت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق و رویارویی همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی تاکید شد.

تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در ادامه برنامه های دیدار خود از عراق، عصر امروز (یکشنبه) اول مرداد با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار، طرفین ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه ای، به موضوعات مختلف فراروی عراق در مرحله جاری پرداخته و به ویژه بر اهمیت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و همبستگی ملی بین اجزای مختلف جامعه عراق، رویارویی همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی و انتخابات آتی پارلمان عراق تاکید کردند.

جابری انصاری در این دیدار ضمن انتقال سلام های گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به همتای عراقی خود بر دعوت ایشان جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین گزارشی از برگزاری نشستهای کمیته سیاسی و کمیته حقوقی و فنی دو کشور ارائه کرد.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز ضمن اهدای سلام های خود به رئیس مجلس شورای اسلامی، بر قبول دعوت ایشان برای سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تاکید و اعلام کرد پارلمان عراق از تلاشهای دو دولت برای گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها و حل مشکلات اجرایی فراروی روابط دو کشور حمایت می کند. 


9287433
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است