سیاسی 13:43 - 05 اسفند 1395
آیت‌الله جنتی:
دبیر شورای نگهبان از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خواست شرایط ریاست‌جمهوری که در قانون اساسی به آن اشاره شده را برای مردم تبیین کنند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز در همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: شورای نگهبان در قبال ورود غیرمسئولانه برخی مدیران در انتخابات حساسیت دارد.



وی با ابراز تاسف از برخی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت عنوان کمک به نیازمندان، تصریح کرد: متاسفانه برخی ضعف‌های قانونی موجب سوء استفاده در انتخابات می‌شود، البته شورای نگهبان تا جایی که بتواند به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.



رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب ما، انقلاب اسلامی است و هدف نهضت امام‌خمینی(ره) برای تحقق اسلام بود و مقام معظم رهبری هم برای تحقق احکام قرآن و فرهنگ اهل بیت (س) تلاش می‌کنند.



آیت‌الله جنتی با اشاره به فرازهایی از بیانات الهی حضرت امام‌خمینی(ره) درباره قدرت اسلام در برابر مستکبران گفت: مسئولان باید در قبال دشمنان اسلام از موضع قدرت سخن بگویند نه از موضع ضعف.



رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تشریح شرایط ریاست‌جمهوری در قانون اساسی گفت: برخی از این شرایط مانند "حسن سابقه" به راحتی قابل کشف است. اما برخی شرایط مثل "تقوا" و "ایمان" و "معتقد به مبانی جمهوری اسلامی" درباره کسی که بتواند عهده‌دار این مقام باشد، آسان نیست.



وی تصریح کرد: شورای نگهبان در واقع باید در پیشگاه مردم شهادت بدهد که این داوطلب دارای شرایطی چون "مدیر"، "مدبر"، "باتقوا" و "مومن" و "معتقد به مبانی جمهوری اسلامی" است.



وی ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، حداقل همین شرایط را برای مردم تبیین کند.



آیت‌الله جنتی افزود: اینکه مردم بدانند؛ باید به "مدیر"، "مدبر"، "باتقوا"، "مومن" و... رای بدهند، روشن‌گری مهمی است که امیدواریم رسانه‌ها در این خصوص اقدام کنند.



دبیر شورای نگهبان در پایان از اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خواست با دقت نظر در خصوص وظایف خود، تمام تلاش خود را برای نظارت دقیق بر انتخابات، به کار گیرند.

8847603
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات گفت: قانون انتخابات می‌گوید وزارت کشور در حوزه‌های انتخابیه دارای تعدد کرسی به سمت برگزاری انتخابات الکترونیکی برود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه در پیامی در شبکه ایکس قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعتراضات دانشجویان علیه جنایات صهیونیست‌ها در سراسر ایالات متحده ادامه دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: مردم انتخابات را تمام شده فرض نکنند و با حضور درمرحله دوم به وظیفه سیاسی خود عمل کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ارامنه تهران و شمال کشور گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی شروع شده و این روز خیلی دور نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا و تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از فلسطینیان پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور گفت: ۲۱ اردیبهشت، ۴۵ کرسی باقی مانده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان گفت: ایران از هر ابتکاری مانند تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان که سبب حل مشکلات این کشور شود، حمایت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور گفت: تقسیم تهران به دو استان شرقی و غربی بر اساس ضوابط قانونی در حال پیگیری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است