علمی فناوری 17:25 - 29 مرداد 1396
امیر سیاری در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:
فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن اشاره به اینکه راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است، گفت: ما می‌توانیم با اندکی حمایت، تمام آنچه در عرصه دریا مورد نیاز ماست را تولید کرده و از نیاز به سایر کشورها بی‌بهره شویم.

راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است/ ما منافع بسیاری از نفت و گاز در دریاهای عمان و خزر داریم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امروزه کشورهای بزرگی در دنیا وجود دارند که به آبهای آزاد دسترسی ندارند اما کشور ما از این نعمت برخوردار است.



وی ادامه داد: تاریخ نشان داده ما ملتی دریانورد بودیم و 2 هزار سال پیش از خلیج فارس تا مدیترانه را سفر کردیم اما پس از آن استعمار و به خصوص انگلیس برای اینکه دسترسی دیگران به منافع خود را در دریا قطع کنند سرزمین ما را تبدیل به زمین سوخته کرده و ما را از دریا دور کردند.



فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروزه 9 گذرگاه مهم دریایی در دنیا وجود دارد،4 مورد از مهمترین این گذرگاه‌ها در منطقه ما هستند که طی دوره‌های مختلف تاریخی، استعمارگران سعی کردند ما را از این گذرگاه‌ها و همچنین سواحل مکران دور نگه دارند.



سیاری تاکید کرد: یک سوم حمل و نقل دریایی جهان و همچنین 90 درصد تجارت جهانی از دریا و به خصوص منطقه شمال اقیانوس هند انجام می‌شود ما منافع بسیاری از نفت و گاز در دریاهای عمان و خزر داریم که تاکنون از آنها استفاده نکرده‌ایم.



سیاری اظهار داشت: دریا یکی از منابع مهم تامین انرژی‌های تجدیدپذیر است و راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است.



فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در راستای توسعه دیپلماسی دریایی به تمام کشورهای حاشیه اقیانوس هند سفر کرده‌ایم همچنین برای رسیدن به سطح مطلوب ناوگان نظامی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما نیازمند فعالیت بیشتر در این زمینه هستیم.



وی ادامه داد: ما تا سال 86 فقط در خلیج فارس حضور داشتیم اما از آن سال به بعد بنا به دستور فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش تبدیل به یک نیروی دریایی راهبردی شدیم و ما امروز تا مدار 10 درجه اقیانوس هند و همچنین 20 درصد دریای خزر را تحت کنترل داریم.



وی تصریح کرد: در سال 88 برای اولین بار از کانال سوئز عبور کردیم و توانسته‌ایم از آن سال به بعد با اعزام 50 ناوگروه، 4200 کشتی را منطقه خلیج عدن اسکورت کنیم.



وی گفت: ما می‌توانیم با اندکی حمایت، تمام آنچه در عرصه دریا مورد نیاز ماست را تولید کرده و از نیاز به سایر کشورها بی‌بهره شویم.



انتهای پیام/


9377557
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است