سیاسی 10:12 - 29 مهر 1393
این فقیه عظیم‌الشان که از اوان جوانی مبارزات سیاسی خود را در قالب نهضت فکری و سیاسی امام خمینی (ره) آغاز نموده بود اولین بار در سال 1328 ه. ش و در سن 18 سالگی دستگیر، شکنجه و تبعید شد.

دانشگاه امام صادق (ع) در پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی‌ء

روح ملکوتی عالم ربانی، فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی که از شاگردان برجسته مکتب فقهی، اصولی، سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی و اعاظمی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و علامه طباطبایی بود، عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف قرآن و اهل البیت (ع) و متبلور ساختن آن در شجره طوبی انقلاب اسلامی صرف نمود.

این فقیه عظیم‌الشان که از اوان جوانی مبارزات سیاسی خود را در قالب نهضت فکری و سیاسی امام خمینی (ره) آغاز نموده بود اولین بار در سال 1328 ه. ش و در سن 18 سالگی دستگیر، شکنجه و تبعید شد.

گذشته از مسئولیت‌های سنگین و بیسار مهمی که از ابتدای انقلاب به امر امام امت پذیرفتند (همچون عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کمیته‌های مرکزی انقلاب، فقهای شورای نگهبان، وزارت کشور، نخست وزیری، نمایندگی حضرت امام در موارد مختلف و شورای بازنگری قانون اساسی، تولیت حوزه علمیه مروی تهران ونیز جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ..) از برجسته ترین خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به تاسیس و هدایت دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مهمترین یادگار ایشان، تربیت نیروهای مومن و متعهد برای جبهه فکری انقلاب اسلامی و رهبری جریان‌های سیاسی خط امام و رهبری اشاره نمود.

بدین وسیله رحلت جانگذار این فقیه بصیر را به ساحت قدسی ولی الله الاعظم (عج) مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم ربانی، بیت شریف و اخوی معظمشان حضرت آیت‌الله باقری کنی و همه املت مسلمان تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات معظم له را مسئلت می‌نماییم.

برنامه‌ها و مراسم مربوط در اطلاعیه‌های بعدی به آگاهی مردم شریف خواهد رسید.

دانشگاه امام صادق (ع)


4999923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزارت دفاع گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشاورزی اندونزی دیدار و دو طرف بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های کشاورزی میان دو کشور تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس، مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حراست از هویت تاریخی خلیج فارس را امری شمرد که همسایگان ایران آن را می‌ستایند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرادی گفت: انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در دهم خرداد برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در دهم خردادماه امسال برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر فخری گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح کلیه اسناد، مدارک و نقشه‌ها در مورد خلیج فارس جمع‌آوری کرده و توانسته بانک اطلاعات مربوط به آن را تولید کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس ارائه کرده که در صحن مجلس قرائت خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با تصمیم رئیس مجلس، جدول شماره ۸ لایجه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به برآورد تملک دارایی‌های مالی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است