استانی 11:20 - 06 بهمن 1399

اعطای جایزه علمی مرحوم دکتر ولوی در کنفرانس ملی تنوع زیستی فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، گفت: اولین کنفرانس تنوع زیستی با همکاری دانشگاه شیراز ۱۲ و ۱۳ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

حمید ظهرابی، افزود: دریافت مقالات این کنفرانس از اول بهمن ماه آغاز، و تا اول اسفند ماه سال جاری، از طریق پست الکترونیکی به آدرس farsconference.isc2021@gmail.com انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: جایزه این رویداد علمی و کاربردی که قرار است همزمان با روز جهانی حیات وحش (۱۲ اسفند) به صورت مجازی (برخط) برگزار شود، مزین به نام مرحوم دکتر حمزه‌ی ولوی (مدیرکل فقید محیط زیست فارس) شده است.

مدیرکل محیط زیست فارس، دلیل انتخاب عنوان این جایزه با نام مرحوم دکتر ولوی را تجلیل از جایگاه علمی، فرهنگی و همچنین قدردانی از سال‌ها تلاش ایشان در حفظ و حراست محیط زیست و تنوع زیستی کشور و به ویژه استان فارس، بیان کرد و گفت: به پاس خدمات ویژه آن مرحوم جایزه‌ای با نام ایشان در نظر گرفته شده و برای اولین بار در کنفرانس تنوع زیستی فارس به ۳ نفر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.

ظهرابی تصریح کرد: این جایزه با هدف تشویق پژوهشگران، حامیان محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) و سایر نهادها برای حفظ و احیای تنوع زیستی غنی فارس و کشور به برگزیدگان اعطا می‌شود.

وی اظهار کرد: از محورهای کنفرانس می‌توان به تنوع ژنتیکی، گونه‌ای، اکو سیستمی، تنوع زیستی تالاب‌ها، گونه‌های بومزاد، گونه‌های بیگانه، خدمات تنوع زیستی، چالش‌ها و تهدیدها، مناطق چهار گانه تحت مدیریت، تنوع زیستی و تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و آموزش، تنوع زیستی و فرهنگ محلی، تنوع زیستی و ادبیات، تنوع زیستی و هنر، تنوع زیستی و کرونا، تنوع زیستی و بهره برداری پایدار و همچنین تنوع زیستی و سمن‌ها را عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این کنفرانس، عنایت الله رحیمی، استاندار فارس، حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز، سید مجتبی زبرجد، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز، علیرضا نعمت الهی، رئیس دانشکده علوم دانشگاه شیراز و حمید رضا اسماعیلی، دبیر علمی کنفرانس، سخنران خواهند بود.


10919923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است