اجتماعی 07:05 - 02 خرداد 1394
فرماندار شمیرانات خبر داد:
فرماندار شمیرانات گفت: رویکرد جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و برخورد جدی با این امر را در سال 94 پیگیری می‌کنیم.

عزت‌الله خان‌محمدی، فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخورد و مقابله با ساخت‌وسازها و رفع تصرفات اراضی ملی در سال گذشته اظهار کرد: حدود 150 فقره حکم تخریب اجرایی در سال 93 درحوزه روستایی انجام شد و حدود 35 هکتار از اراضی زراعی که در حریم رودخانه و اراضی ملی و زیست‌محیطی تغییر کاربری داده شده بودند به حالت اولیه بازگردانده شدند که در طول 30 سال گذشه بی‌سابقه است.


وی افزود: حدود 110 هکتار از اراضی ملی تحت تصرف متصرفین که به رغم حکم قضایی از سال 86 تا 92 بلاتکلیف مانده بودند با هماهنگی و همکاری محیط‌زیست، منابع طبیعی استان، مقامات قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، بخش‌داری‌ها و شهرداری‌ها در سال گذشته رفع تصرف شد و هم‌اکنون نیز حدود 20 هکتار باقی مانده که در حال تشریفات قانونی است و منتظر اجرای آن هستیم.


خان‌محمدی در ادامه عنوان کرد: 100 هکتار زمین تصرف شده در سال‌های قبل تشکیل پرونده داده شده و در حال فرآیند قانونی است و به محض صدور رأی برای رفع تصرف آن اقدام می‌کنیم.


وی در ادامه گفت: در سال گذشته 70 درصد کاهش ساخت‌ و سازها در سطح شهرستان شمیرانات را داشتیم و این رویکرد را به همراه حفاظت از اراضی ملی و زیست‌محیطی در حریم روخانه‌ها را در سال 94 با قوت بیشتر پیگیری می‌کنیم.


انتهای پیام/



6423242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است