استانی 16:56 - 29 آذر 1393
آماده کمک به مسئولان در احیای دریاچه ارومیه
رئیس دانشگاه تبریز گفت: در این دانشگاه، بیش از 70 طرح تحقیقاتی مرتبط در دانشکده‌ها و گروه‌های فعال در این زمینه انجام داده آماده‌ایم با تمام توان علمی به کمک مسئولان اجرایی در امر احیای دریاچه ارومیه کمک کنیم.

طرح تحقیقاتی در دانشگاه تبریز درباره دریاچه ارومیه انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی جلسه مشترک کارگروه اشتغال و معیشت جایگزین در دانشگاه تبریز با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه به ویژه در حوزه کشاورزی، آب و علوم زمینی اظهار داشت: دانشگاه تبریز دانشگاه جامعی است که بیش از 300 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی، 750 هیئت علمی، آزمایشگاه‌های مجهز، 50 شرکت دانش‌بنیان و ... مبین این مطلب است.

وی با اشاره به طرح‌ها و مطالعات انجام شده درباره دریاچه ارومیه گفت: در این دانشگاه، بیش از 70 طرح تحقیقاتی مرتبط در دانشکده‌ها و گروه‌های فعال در این زمینه از جمله دانشکده فنی، گروه آبیاری، گروه زمین‌شناسی و گروه جغرافیا انجام شده و در این خصوص آماده‌ایم با تمام توان علمی به کمک مسئولان اجرایی در امر احیای دریاچه ارومیه کمک کنیم.

داود رضا عرب، سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در این آیین، به ضرورت‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای دریاچه ارومیه پرداخت و در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، وضعیت بارش‌ها، سطح و حجم دریاچه، منابع آبریز، وضعیت منابع تامین کننده نیاز آبی دریاچه، برنامه زمانبندی احیای دریاچه، مصوبات کار گروه ملی نجات دریاچه ارومیه و سطح اراضی آبی و دیم مطالبی را ارائه کرد.

وحید مهدی‌نیا، مجری طرح اشتغال و معیشت جایگزین و یکی از اعضای شرکت پیشروی زمان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تبریز نیز در این جلسه در گزارشی به ارائه طرح معیشت جایگزین بر پایه مدل توانمندسازی اقتصادی ساکنان حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای جایگزینی مشاغل آبی پرداخت.

وی در ادامه به ارائه مطالبی در خصوص جمعیت روستایی شاغل وابسته به مصرف آب، فرایند ارزیابی میدانی و ظرفیت‌سنجی روستا، فرآیند هدفگذاری و تعیین استراتژی انتخاب معیشت جایگزین، فرایند اجرایی توانمندسازی شاغلان منتخب، مرحله ظرفیت‌سازی محلی و مشارکت های فنی و مرحله تجاری‌سازی و مشارکت بخش خصوصی همراه و... ارائه کرد.

احمد فاخری‌فرد، نماینده تام‌الاختیار دانشگاه تبریز برای احیای دریاچه ارومیه و راه‌انداز کمیته اشتغال و معیشت جایگزین و برخی از اعضای این کمیته در این آیین به ارائه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند.


5456322
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است