ورزشی 01:16 - 07 مرداد 1394
فدراسیون جهانی شمشیربازی تجهیزاتی را به صورت رایگان در اختیار ایران قرار داده، این در حالی است که فدراسیون‌نشینان مجبورند برای ترخیص این کمک، پول خرج کنند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی شمشیربازی همه ساله به منظور احیای این ورزش در کشورهایی که عملکرد شایسته‌ای در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی داشته باشند کمک مالی تحت عنوان (آینده از آن شمشیربازی) می‌کند تا ضمن حمایت مالی از ورزشکاران این رشته، تجهیزات به روز در اختیار آنها قرار گیرد.
امسال، ایران جزو یکی از 40 کشوری بود که در طرح "آینده از آن شمشیربازی" توانست نظر فدراسیون جهانی را به خود جلب کند.



در همین راستا 10 هزار دلار کمک مالی و پشتیبانی به صورت تجهیزات شمشیربازی به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) روانه شد.



نکته جالب توجه اینجاست که گمرک این تجهیزات را نگه داشته تا پس از ارزش‌گذاری و تعیین قیمت به ازای گرفتن پول آن از فدراسیون وسایل تحویل دهد.



فدراسیون شمشیربازی که مدت‌هاست از بی‌پولی رنج می‌برد و در اعزام‌های خود تنها به گلچین نفرات برتر اکتفا می‌کند اکنون مجبور است بابت تجهیزاتی که رایگان و به منظور کمک به این ورزش در ایران ارسال شده را با هزینه‌ای دو برابر آن از گمرک ترخیص کند.


** باقرزاده: سال گذشته دو برابر مبلغ وسایل، پول گمرک دادیم

فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: وسایل فدراسیون جهانی به صورت رایگان به ایران آمده، اما ما حق استفاده آن را بدون پرداخت عوارض گمرکی نداریم.
سال گذشته دو برابر مبلغ وسایل ورزشی شمشیربازان را به گمرک پرداخت کردیم تا توانستیم اجازه ترخیص آن را بگیریم.


** اقدام وزارتخانه برای معافیت مالیات و عوارض تجهیزات ورزشی



حسین گروسی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در این باره تصریح کرد: وزارت ورزش برای حمایت از فدراسیون‌ها و به منظور معاف کردن آن‌ها از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی برای ورود تجهیزات و وسایل ورزشکاران باید لایحه‌ای تنظیم و به مجلس تقدیم کند.



عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد: اعتبارات و بودجه فدراسیون‌ها همیشه دچار مشکل بوده است این که بخواهند برای ترخیص تجهیزات ورزشی مبلغی را نیز بپردازند به طور حتم مقداری از بودجه آن‌ها را کاهش می‌دهد.



وی ادامه داد: من فکر می‌کنم 10 هزار دلار عدد قابل توجهی برای فدراسیون نیست، اما روی هم‌رفته این رقم می‌تواند برای برطرف کردن مشکلات ورزش کمک بزرگی باشد.
گروسی در خصوص اینکه چرا مجلس تاکنون برای حذف مالیات و عوارض از تجهیزات ورزشی اقدامی انجام نداده است، گفت: به دلیل اینکه بار مالی برای مجلس وجود دارد و مغایر با اصل 75 قانون اساسی شناخته می‌شود این بحث مالی باید به صورت لایحه از طریق وزارت ورزش و جوانان مطرح شود تا موانع قانونی برای آن وجود نداشته باشد.
اکنون مشخص نیست امسال تجهیزات فدراسیون جهانی، رایگان به دست شمشیربازان ایران می‌رسد یا فدراسیون‌نشینان مجبورند چند برابر تجهیزات هزینه ترخیص از گمرک بدهند؟
انتهای پیام/



6826821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است